Uspešno ste se registrovali!
Molimo vas, ulogujte se putem linka koji vam je poslat na

„Sloboda govora“: Kako u svetu pokušavaju da ućutkaju ruske medije

© Sputnik / Evgeny Biyatov / Uđi u foto-galeriju"Rusija danas" logo
Rusija danas logo - Sputnik Srbija
Pratite nas
Na Zapadu se redovno vrši pritisak na ruske medije i njihove zaposlene: novinarima iz Rusije vrlo često odbijaju akreditacije ili ih ne puštaju preko granice.

Donosimo najistaknutije slučajeve kršenja slobode govora u odnosu na RT i Sputnjik.

Blokiranje računa RT u Velikoj Britaniji

Dana 17. oktobra 2016. u Velikoj Britaniji zatvoreni su svi računi televizije RT. Banka „Netvest“ saopštila je da ta odluka nije predmet revizije. Ministarstvo spoljnih poslova Rusije i Državna duma već su najavili da će od Londona zahtevati da objasni situaciju.

© Sputnik / Mihail Voskresenskiй / Uđi u foto-galerijuRT
RT - Sputnik Srbija
RT

„Informacione pretnje“ Evropskoj uniji

U oktobru 2016. godine, Odbor za spoljne poslove Evropskog parlamenta stavio je Sputnjik i RT na spisak informacionih pretnji Evropskoj uniji. U odgovarajućem nacrtu rezolucije izražava se ozbiljna zabrinutost zbog širenja aktivnosti za proširenje „ruskog uticaja i hegemonije“. Ovaj dokument sadrži niz činjeničnih grešaka, kao na primer da se novinska agencija RIA Novosti naziva televizijom.

Blokiranje sajta Sputnjika u Turskoj

U aprilu 2016. godine Turska je blokirala sajt Sputnjik Turska, a nekoliko dana kasnije Ankara je bez objašnjenja zabranila glavnom uredniku Turalu Kerimovu ulazak u zemlju.

© SputnikRadio Sputnjik Turska
Radio Sputnjik Turska - Sputnik Srbija
Radio Sputnjik Turska

Rusko Ministarstvo spoljnih poslova nazvalo je ovaj potez turskih vlasti najgrubljim kršenjem osnovnih ljudskih prava i sloboda. U ovom trenutku sajt radi na domenu .com.

Blokiranje sajta Sputnjika u Letoniji

U avgustu 2015. godine predstavništvu MIA „Rusija sevodnja“ u Letoniji odbijena je registracija. U Rigi su tvrdili da je odluka doneta, navodno, zbog neusklađenosti dokumenata koje je podnela agencija, sa Ustavom i nizom propisa. U martu 2016, letonska redakcija Sputnjia dobila je obaveštenje o zatvaranju sajta u domenu zone .lv zbog navodnih narušavanja Uredbe Saveta EU o restriktivnim merama zbog opasnosti od teritorijalnog integriteta, suvereniteta i nezavisnosti Ukrajine. Kasnije se sajt vratio čitaocima u domenu zone .com.

Situacija sa računima agencije „Rusija sevodnja“

U junu 2015. godine u Francuskoj i Belgiji su u vezi sa slučajem akcionara Jukosa blokirali računi MIA „Rusija sevodnja“. Kasnije je britanska banka „Berklis“, bez davanja objašnjenja, zamrzla račune predstavništva agencije u Londonu. Međutim, nakon toga je izvor u bankarskim krugovima izjavio da je ovaj korak vezan sa time da se generalni direktor agencije Dmitrij Kiseljov nalazi pod zapadnim sankcijama.

© SputnikSputnjik
Sputnjik - Sputnik Srbija
Sputnjik

Zabrana novinaru MIA „Rusija sevodnja“ ulaska u zonu Šengena

Ministarstvo spoljnih poslova Poljske je u oktobru 2014. godine ukinulo akreditaciju novinaru MIA „Rusija sevodnja“ Leonidu Sviridovu. U maju ove godine Varšava je Sviridovu zabranila ulazak u zemlju i sve države-članice zone Šengena do 2020. godine.

Sve vesti
0
Prvo nova obaveštenjaPrvo stara obaveštenja
loader
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala