Blokada računa RT — informacioni rat protiv Rusije

© Sputnik / Evgeny Biyatov / Uđi u foto-galerijuStudio RT tokom programa na engleskom
Studio RT tokom programa na engleskom - Sputnik Srbija
Pratite nasTelegram
Blokiranje bankovnih računa RT u Velikoj Britaniji ukazuje da informacioni rat zaista postoji i da bi iza ovog koraka mogle da stoje Sjedinjene Američke Države, izjavio je za Sputnjik Klod Šole, predsednik pariskog medijskog zaštitnika OJIM.
Televizija RT - Sputnik Srbija
Lavrov o zatvaranju računa RT: Jasno kao dan da odluku nije donela sama banka

U intervjuu za Sputnjik, predsednik OJIM-a ne isključuje mogućnost da Sjedinjene Američke Države stoje iza blokade bankovnih računa RT u Velikoj Britaniji, što ukazuje na to da zaista postoji informacioni rat.

Ranije je RT javio da je banka „Nešenel Vestminster“ saopštila da je njena matična Kraljevska banka Škotske odbila da izvrši usluge emitera i „nije spremna da uđe u bilo kakvu raspravu“.

Govoreći za Sputnjik, Šole je rekao da je bio „veoma iznenađen“ zbog blokiranja bankovnih računa, za koje kaže da će „paralisati rad“ emitera.

​On smatra da to nije ništa drugo do „ekonomska presuda“ protiv rada RT u Velikoj Britaniji.

„Moja druga reakcija na vest, nakon malo razmišljanja, bila je misao da zaista postoji informacioni rat i da u sadašnjem sukobu radije vidimo učešće SAD nego Velike Britanije“, kaže Šole.

Štand kanala RT na „Ekspoforumu“ Peterburškog međunarodnog ekonomskog foruma - Sputnik Srbija
SAD umešane u blokiranje računa RT

„Ovo znači da SAD smatraju da imaju ekskluzivno pravo emitovanja vesti širom sveta kroz svoju mrežu agencija ili putem Si-En-Ena, koji je odavno postao glasilo Stejt departmenta“, smatra Šole.

​On se, takođe, dotakao i informacionih napada na Sputnjik, koje pripisuje činjenici da Sputnjik izražava gledište za koje Šole kaže da se razlikuje „od laži koje čitamo u mejnstrim medijima“, uključujući i informacije o Siriji.

Drugi aspekt se odnosi na optužbe da Rusija planira da utiče na predstojeće predsedničke izbore u SAD preko odgovarajućih otkrića „Vikiliksa“.

„Mislim da će američki izbori biti važna komponenta za zapadno pritezanje Rusije u predstojećim mesecima“, zaključuje Šole.

U međuvremenu, Udruženje novinara Rusije (RUJ) obratilo se Nacionalnoj uniji novinara (NUJ) Velike Britanije i Irske i drugim međunarodnim organizacijama zbog odluke Velike Britanije da blokira račune emitera.

Ministarstvo inostranih poslova Rusije - Sputnik Srbija
Moskva traži objašnjenje za blokiranje računa RT u Londonu

Izvršni sekretar RUJ Nadežda Ažgihina izrazila je nadu da će se ova situacija rešiti u stručnoj javnosti. Ona je ponovila da se nada da će RT nastaviti da radi u Velikoj Britaniji.

​U utorak je sekretar RUJ Timur Šafir izjavio da ovakve politički motivisane odluke teško da odgovaraju stalnim tvrdnjama o posvećenosti principima demokratije, kao što su sloboda govora i nezavisan rad.

RT rukovodi velikim brojem kablovskih i satelitskih televizijskih kanala na nekoliko jezika i usmeren je ka stranoj publici. Kanali daju 24-časovne vesti, a emituju dokumentarce, emisije i debate.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala