Uspešno ste se registrovali!
Molimo vas, ulogujte se putem linka koji vam je poslat na
Narodna skupština Republike Srbije - Sputnik Srbija
Politika
Saznajte sve o politici u Srbiji i regionu

Gotovo polovina američkog izveštaja posvećena Sputnjiku i RT

© Sputnik / Igorь Rusak / Uđi u foto-galerijuŠtand RT na Peterburškom ekonomskom forumu
Štand RT na Peterburškom ekonomskom forumu - Sputnik Srbija
Pratite nas
Američke obaveštajne službe su agenciji Sputnjik i televizijskom kanalu RT posvetile gotovo polovinu izveštaja o „ruskoj umešanosti“ u izbore, koji je objavljen u petak.
Glavna urednica RT Margarita Simonjan - Sputnik Srbija
Rusija
Šta je Simonjanova saznala od svojih „veza“ u Kremlju

Prilog pod nazivom „Televizija Kremlja pokušava da utiče na politiku i da raspiri nezadovoljstvo u SAD“ zauzima šest od 14 stranica izveštaja koji su pripremile CIA, FBI i Nacionalna bezbednosna agencija. 

Prilog predstavlja ispitivanja otvorenih izvora pri kancelariji direktora nacionalne obaveštajne službe iz 2012. godine, u koji su unete kozmetičke izmene u vezi sa izborima 2016. godine. 

„Ruska propagandna mašina — sastavljena od aparata lokalnih medija orijentisanih na globalnu publiku, medija kakvi su RT i Sputnjik, i mreže kvazivladinih trolova — doprinela je kampanji uticanja (na izbore)“, navedeno je u izveštaju. 

U prilogu se spominju, pre svega, RT i Sputnjik. U izveštaju se navodi da „RT ostvaruje strateške komunikacije za potrebe ruskih vlasti“. 

„RT i Sputnjik su još jedan medij koji finansira vlast i koji proizvodi onlajn-internet sadržaj naklonjen politici Kremlja na raznim jezicima za međunarodni auditorijum — stalno su predstavljali novoizabranog predsednika Donalda Trampa kao metu nečasnog izveštavanja u tradicionalnim američkim medijima, koji su, prema njihovim saopštenjima, bili na usluzi korumpiranom političkom establišmentu“, tvrdi se u izveštaju. 

Donald Tramp - Sputnik Srbija
Svet
Tramp optužio demokrate da su sami krivi za hakovanje

„Kritika RT prema izborima u SAD bila je još jedan aspekat široke i davne antiameričke kampanje saopštenja, verovatno usmerene na to da se podrije poverenje gledalaca u demokratske procedure u SAD i kritika SAD prema političkom sistemu Rusije“, navedeno je u izveštaju. 

Obiman deo izveštaja posvećen je glavnoj urednici Sputnjika i televizijskog kanala RT Margariti Simonjan i njenim izjavama, uz nekoliko ilustracija, među kojima je i karikatura na kojoj je Simonjanova predstavljena kako prekoračuje Belu kuću. 

Obaveštajne službe SAD detaljno su opisale niz programa RT, počevši od 2012. godine, uključujući teme kao što su Sirija ili masovno praćenje građana u SAD. 

„Rukovodstvo RT je pošteno priznalo da je njegova misija da proširi publiku u SAD i da je upozna sa saopštenjima Kremlja“, piše u izveštaju. 

U dokumentu su navedeni i brojni citati sa blogova i iz javnih saopštenja Simonjanove, koje autori izveštaja nazivaju potvrdama veze RT sa ruskim vlastima.

Predsednik Rusije Vladimir Putin - Sputnik Srbija
Politika
Amerika za hakerske napade optužila Putina lično

Američka obaveštajna služba piše da je registrovanje RT kao nekomercijalne organizacije „način da se formalno ogradi od ruskih vlasti“ i da to olakšava komunikaciju sa publikom. 

Obaveštajna služba pritom navodi saopštenja RT da je takvo pravno organizovanje neophodno za rad u inostranstvu, pre svega u skladu sa normama američkog zakona o „Registraciji stranih agenata“. 

„Prema Simonjanovoj, RT Amerika se razlikuje od drugih ruskih državnih ustanova po pitanju imovine, a ne finansiranja. Kako bi se izbeglo asociranje RT sa ruskim vlastima, federalna novinska agencija RIA Novosti osnovala je autonomnu nekomercijalnu organizaciju — televizijski ogranak TV Novosti, koristeći formalnu nezavisnost te kompanije kako bi razvijala i finansirala RT širom sveta“, piše obaveštajna služba, pozivajući se na ruske televizijske kanale.

„Direktor TV Novosti Aleksej Nikolov je izjavio da je RT ’autonomno nekomercijalno preduzeće‘, koje su ’odlično prihvatili inostrani regulatorni organi‘, i da to ’olakšava dobijanje licence‘. Simonjanova je rekla da RT Amerika nije strani agent prema zakonima SAD, jer koristi komercijalnu organizaciju u SAD za svoje emitovanje“, navedeno je u izveštaju. 

Izabrani predsednik SAD Donald Tramp - Sputnik Srbija
Politika
Tramp: Sajber napadi nisu uticali na tok izbora

Poseban odeljak posvećen je uticaju RT na društvenim mrežama. Prikazani su grafikoni iz kojih sledi da RT ima mnogo više pregleda svojih video-materijala na Jutjubu (gotovo 900 miliona), nego drugi međunarodni kanali, poput Al Džazire (300 miliona), Bi-Bi-Si vorlda (700 miliona) i Si-En-Ena (100 miliona). 

RT takođe ima više pratilaca na Jutjubu (450 miliona), nego drugi televizijski kanali. 

 

Sve vesti
0
Prvo nova obaveštenjaPrvo stara obaveštenja
loader
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala