Uspešno ste se registrovali!
Molimo vas, ulogujte se putem linka koji vam je poslat na

Brisel ogoljeno: Smeta im i „R“ od Rusije u Srbiji

© SputnikSputnjik logo
Sputnjik logo - Sputnik Srbija
Pratite nas
Navodi iz EU na račun Sputnjika zapravo predstavljaju potvrdu da srpska redakcija tog medija „dobro radi svoj posao, smatra Slobodan Reljić. Da su optužbe besmislene, ilustruje i pominjanje „Nedeljnika“ u kontekstu ruskog uticaja, samo zbog ruskog kulturnog dodatka koji objavljuju.

Evropska unija još jednom je pokazala svu opravdanost narodne izreke „U strahu su velike oči“.

Naime, Evropski parlament nedavno je objavio izveštaj pod nazivom „Saradnja Srbije sa Kinom, EU, Rusijom i SAD“, u kojem se, između ostalog, navodi da su „odnosi Srbije i Rusije primer kako se percepcija i realnost razilaze, o čemu svedoči sposobnost Rusije da oblikuje percepciju, a što opet treba da bude upozorenje Evropskoj uniji koja nije sposobna da radi to isto“.

Srbija, SAD, EU - ilustracija - Sputnik Srbija
Zapad čeka još samo jedan korak, pa da se snažno obruši na Srbiju (video)

U izveštaju se navodi da „prosečan Srbin ima pristup ruskoj informativnoj agenciji Sputnjik, TV kanalu na engleskom jeziku RT-u, kao i ruskom radio-programu na srpskom jeziku, dok srpski magazin ’Nedeljnik‘ ima mesečni dodatak ’R magazin‘, koji sponzorišu ruske vlasti.

Sputnjik Srbija ponovo se našao u izveštaju EP, iako objektivno pišemo o svim svetskim temama i uravnoteženo pratimo domaću političku scenu. Takođe, pišemo o temama koje se u domaćim medijima retko otvaraju.

Sociolog, profesor Slobodan Reljić, kaže da navodi na račun Sputnjika zapravo predstavljaju potvrdu da srpska redakcija tog medija „dobro radi svoj posao“.

Kako kaže, u toku je kampanja protiv ruskih medija, koja u suštini predstavlja znak očajanja. Kada ste u propagandnom ratu, objašnjava naš sagovornik, ključno je da imate inicijativu, a kada pokušavate da na pojedinačnim slučajevima dokažete da neko nešto radi, to samo znači da ste u defanzivi.

„Današnja evropska propaganda je kao Sovjetski Savez u vreme kada je bio u opadanju. Dakle, kada izgubite ’glavnu ulogu‘, onda stalno morate da pronalazite neke neprijateljske aktivnosti i onda se sve to zaista svodi na potpunu banalnost. Sve ono što danas rade Rusi, ako uopšte može tako da se kaže, Zapad radi već 50 godina, od Drugog svetskog rata. Pa oni u Beogradu u ovom trenutku ponovo otvaraju Bi-Bi-Si“, ocenjuje Reljić.

Srpski piloti pored migova na vojnim vežbama BARS. - Sputnik Srbija
Amerika za 2018. zacrtala — otrgnuti Balkan od Rusije

Kako kaže, kada dođete do toga da vaša propaganda nema učinak koji se očekivao, onda imate istraživanja koja vas još više usmeravaju u opadanje. Sve to, dodaje Reljić, samo pokazuje njihovu inferiornost.

„U Srbiji je 80 odsto stanovništva proruski raspoloženo. Uticaj medija postoji i on nije nebitan, ali je ovde stanje takvo da to ništa ne menja, jer je prorusko raspoloženje postojalo i pre, na primer, Sputnjika. U stvari, Zapad je glavni problem sam sebi, a onda pravi problem svima onima koji žele da ga prate“, ukazuje Reljić.

Jasno se vidi da su u izveštaju Evropskog parlamenta mediji poput Sputnjika i RT-a označeni kao deo ’ruske meke moći‘ u Srbiji, a da Zapad užasava čak i ’R‘ od Rusije u Srbiji pokazuje da oni kao deo „ruske propagande“ vide čak i kulturni dodatak „R magazin“, koji godinama izlazi u svim najvećim novinama sveta poput „Vašington posta“, „Dejli telegrafa“, „Forin polisija“, „Figaroa“, „Globa“ u Brazilu, „Večernjeg lista“ u Hrvatskoj. Da ne pominjemo da je i sam list „Nedeljnik“ izdavač i partner „Njujork tajmsa“ u regionu.

Uz ogradu da izveštaj EP još nije video, Vladimir Radomirović, predsednik UNS-a i urednik portala „Pištaljka“, za Sputnjik kaže da, ako je tačno da se i „Nedeljnik“ navodi kao sredstvo ruske „meke moći“, onda je neko napravio ozbiljnu grešku u tom izveštaju.

Zastava Srbije ispred MID - a - Sputnik Srbija
Sprema li se „nuklearni“ dijalog: Priština i SAD protiv Beograda i Rusije

„’Nedeljnik‘ ima uravnoteženu uređivačku politiku koja omogućava da se u tim novinama objavljuju dodaci koje finansira Rusija, ali i Kina, kao i dodaci koji se finansiraju iz budžeta Evropske unije. Konkretno, sajt ’Pištaljka‘ u saradnji sa ’Nedeljnikom‘ jednom mesečno objavljuje osam strana vesti, intervjua i analiza u vezi sa uzbunjivanjem, zaštitom uzbunjivača i primenom srpskog Zakona o zaštiti uzbunjivača, što je još jedan od dokaza da je ’Nedeljnik‘ otvoren za sve vrste stavova. Takođe, koliko znam, novinari i urednici tog lista učestvuju u programu putovanja za novinare iz Srbije, a koji se takođe plaća iz budžeta Evropske unije“, kategoričan je Radomirović.

Činjenica da dodatke „Nedeljnika“ finansira i Evropska unija pokazuje svu besmislenost izveštaja Evropskog parlamenta.

Zanimljivo je da je ovaj izveštaj za potrebe Evropskog parlamenta izradio institut „Centar za socijalna i ekonomska istraživanja“, čije je sedište u Varšavi.

 

Sve vesti
0
Prvo nova obaveštenjaPrvo stara obaveštenja
loader
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala