Uspešno ste se registrovali!
Molimo vas, ulogujte se putem linka koji vam je poslat na

Simonjanova: Registracija RT kao stranog agenta zakomplikovala rad televizije u SAD

© AP Photo / Alexander ZemlianichenkoGlavna urednica televizije RT Margarita Simonjan
Glavna urednica televizije RT Margarita Simonjan - Sputnik Srbija
Pratite nas
Registracija RT kao stranog agenta u skladu sa američkim zakonom FARA veoma je zakomplikovala rad ovog ruskog medija u SAD, izjavila je u intervjuu za Asošijeted pres glavna urednica televizije Margarita Simonjan.
Glavna urednica RT Margarita Simonjan - Sputnik Srbija
Glavna urednica RT i Sputnjika: Ako smo mi propaganda, šta je Si-En-En

„Snažno (je uticalo)“, odgovorila je Simonjanova na pitanje kako je registracija kanala kao stranog agenta u novembru prošle godine uticala na rad televizije.

„Znate da je naša akreditacija povučena u Kongresu. Razlog koji je dat je upravo činjenica da smo registrovani u skladu sa FARA-om (Zakon o registraciji stranih agenata). Američki zvaničnici su nam mnogo puta govorili da je registracija u skladu sa tim zakonom samo registracija i da neće imati nikakvih posledica, da ona služi da se obezbedi transparentnost, pravičnost i tako dalje. Za nas ovo, zapravo, znači da su nam povukli akreditaciju, neki ljudi odlaze, jer im je moralno teško da rade kao strani agent, dolazi manje gostiju. I možda je još važnije što nam mnogi naši partneri u SAD sada govore da treba ili da promene ili da ponovo razmotre naše sporazume… Ima mnogo posledica“, istakla je Simonjanova.

Ona smatra da je argument američkih vlasti po ovom pitanju „laž i maska da bi izgledalo kao da vlada poštuje slobodu govora i pravo svih da dopru do publike i ispričaju svoju priču“.

„U stvari, ovo je mera, korak za komplikovanje našeg rada, a ponekad i da se učini nemogućim“, navela je ona. „Mi nikada nismo skrivali da smo iz Rusije“, dodala je Simonjanova.

Glavna urednica RT takođe je naglasila da su kompanije „Tviter“ i „Fejsbuk“, nakon što su pozvane u Kongres na svedočenje (u slučaju „mešanja Rusije“ u američke izbore), „donele neke odluke“ protiv televizije. Što se tiče izveštavanja o samoj izbornoj kampanji u novembru 2016. godine u SAD, Simonjanova je rekla da je RT „bio mnogo balansiraniji od vodećih medija“, koji su „od samog početka napravile svoj izbor“.

Margarita Simonjan - Sputnik Srbija
Margarita Simonjan objašnjava: Šta je glavna uloga RT

„Mogu samo da komentarišem kako američki mediji posluju kod nas u Rusiji. Ovde oni uvek pokazuju potpunu pristrasnost. Njom su prožeti svi članci na ruskom jeziku. Sve što tamo pišu usmereno je protiv Putina, protiv Rusije i u korist Amerike — i tako je u svim slučajevima bez izuzetka. Nema govora ni o kakvom balansu“, naglasila je Simonjanova.

Prema njenim rečima, američki mediji na taj način rade u Rusiji već dugi niz godina.

„U Rusiji oni tako rade više od jedne decenije, njima je to dozvoljeno. A sada Sjedinjene Američke Države izjavljuju celom svetu da mediji sa alternativnim stanovištem nemaju pravo emitovanja u inostranstvu!“ dodala je glavna urednica RT.

Ona je dodala da je zavisnost televizije od ruskih vlasti tehnički nemoguća.

„Zaista sam se umorila od izjava da sve što radimo radimo po naredbi vlasti. Recite mi kako je to tehnički moguće? Ja ne vodim emisije. Možete li da zamislite da ja izdajem naređenja iz Kremlja. Emisije vode ljudi kao što je Lari King. Možete li da zamislite da ga zovem i govorim mu šta da kaže? Ozbiljno, da li mislite da je to moguće? Ne, to je nemoguće“, rekla je Simonjanova.

Margarita Simonjan - Sputnik Srbija
Simonjanova o izveštaju demokrata: Dosadno, maj frends

Ona je navela da u svim programima RT učestvuju ljudi kao što su King ili Džulijan Asanž, kojima je „apsolutno nemoguće reći šta treba da govore“.

„Mogu da vam pokažem čitav spisak… naših različitih emisija, mišljenja, priča koje Kremlj zaista ne bi želeo da vidi, kada bismo pitali šta želi, ali mi jednostavno ne pitamo“, dodala je ona, ukazujući na nezavisnost televizijskog kanala od Vlade Rusije.

Ministarstvo pravde SAD stavilo je televiziju „RT Amerika“ na spisak stranih agenata po Zakonu o stranim agencijama iz 1938. godine, pri tome mnogi drugi strani državni mediji, kao što su britanski Bi-Bi-Si, kineski Si-Si-Ti-Vi, francuska televizija „Frans 24“, nemačka radio-stanica „Dojče vele“, nisu registrovani kao takvi. Glavna i odgovorna urednica RT i Sputnjika Margarita Simonjan izjavila je da je televizija birala između registracije i krivičnog dela i u vezi sa tim čestitala „američkoj slobodi govora i svima koji u nju još veruju“.

SAD i nekoliko drugih zemalja, koje otežavaju rad ruskih medija, ograničavaju konkurenciju u toj oblasti, a politika Vašingtona prema ruskim medijima, uključujući i RT, u suprotnosti je sa principima slobode govora, izjavio je ranije ministar spoljnih poslova Rusije Sergej Lavrov.

FBI i Kongres SAD vode istragu o mešanju Rusije u izbore u SAD, kao i o navodnim vezama predsednika Donalda Trampa sa Rusijom, koje negiraju kako u Beloj kući, tako i u Kremlju. Specijalni tužilac za istragu je bivši šef FBI Robert Miler. Rusija je više puta odbacivala optužbe da je pokušavala da utiče na izbore u SAD, a portparol ruskog predsednika Dmitrij Peskov ih je nazvao „apsolutno neosnovanim“.

 

Sve vesti
0
Prvo nova obaveštenjaPrvo stara obaveštenja
loader
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala