Britanske vlasti pozvale na ujedinjenje u borbi protiv „ruskog uticaja“

© Sputnik / Ilья Pitalev / Uđi u foto-galerijuKancelarija televizije RT u Moskvi
Kancelarija televizije RT u Moskvi - Sputnik Srbija
Pratite nasTelegram
Odbor za digitalne tehnologije, kulturu, sport i medije Velike Britanije objavio je izveštaj „Lažne vesti“, koji sadrži niz preporuka Vladi za borbu protiv dezinformacija. Pri tome je jedno od poglavlja tog dokumenta posvećeno „uticaju Rusije u političke kampanje“, a posebno televizije RT i agencije Sputnjik.
Glavna i odgovorna urednica RT i agencije „Sputnjik“ Margarita Simonjan - Sputnik Srbija
Simonjanova: Britanski piarovci svalili svoj neuspeh na RT i Sputnjik

Prema tekstu izveštaja, pri izradi preporuka Odbor se oslanjao na podatke PR kompanije „89up“, koji tvrdi da su RT i Sputnjik imali „značajan“ uticaj na odluku Britanaca da glasaju na nacionalnom referendumu u junu 2016. godine za izlazak iz Evropske unije.

„Brojni dokazi ukazali su na ulogu Rusije u pružanju podrške organizacijama koje stvaraju i šire dezinformacije i angažovane sadržaje kako bi potkopale poverenje javnosti i destabilizovale demokratske države“, naveli su autori dokumenta.

Osim toga, komisija je istakla „antievropski stav“ aktivnosti RT i Sputnjika, ali nije precizirala u čemu se tačno on manifestuje.

„Vlada treba da razmenjuje informacije o rizicima, ranjivosti i najboljim metodama u borbi protiv mešanja Rusije i koordiniše sa parlamentarcima iz celog sveta“, piše u dokumentu.

Autori izveštaja smatraju da samo poštujući te preporuke Vlada može da se odupre „mešanju Rusije u izbore“.

Fejsbuk - Sputnik Srbija
Rusija nije bila umešana u referendum o „bregzitu“

„Vlada bi trebalo da se ujedini u koordinisanom radu s drugim odeljenjima, baš kao što se šest specijalnih odbora ujedinilo u pokušaju da se suprotstavi uticaju Rusije“, zaključio je Odbor.

Britanska kompanija „89up“ je u februaru objavila da su RT i Sputnjik imali „vodeći“ uticaj na ishod referenduma o britanskom povlačenju iz EU, koji je održan u junu 2016. godine. Tada je u zemlji sprovedeno istraživanje pod nazivom „Putinov ’bregzit‘? Uticaj kremaljskih medija i botova na referendum o članstvu Velike Britanije u EU 2016. godine“.

Takođe je nekoliko britanskih parlamentaraca pozvalo Vladu da uvede restriktivne mere televiziji RT u Velikoj Britaniji.

Kompanija „Tviter“ je navela da nema dokaza o „mešanju Rusije“ u referendum o „bregzitu“. Saopštenje o nedostatku podataka o „ruskom mešanju“ u britanske izbore je izdala i kompanija „Jutjub“.

Ruski zvaničnici su više puta negirali optužbe o mešanju u izborne kampanje i referendume drugih država.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala