Velika popularnost RT i Sputnjika pre referenduma o „bregzitu“

© Sputnik / Alekseй Daničev / Uđi u foto-galerijuŠtand televizije RT
Štand televizije RT  - Sputnik Srbija
Pratite nasTelegram
Komitet za obaveštavanje i bezbednost britanskog parlamenta zaključio je da su publikacije televizije RT i agencije Sputnjik imale veliki uticaj na korisnike društvenih mreža uoči referenduma o članstvu zemlje u Evropskoj uniji, piše „Tajms“ pozivajući se na 18-mesečno istraživanje Komiteta o „nezakonitim ruskim aktivnostima u Velikoj Britaniji“.
„Više od 260 članaka koje su RT i Sputnjik objavili šest meseci pre refenduma bili su široko distribuirani na Tviteru i mogli su imati i do 134 miliona pregleda“, piše u dokumentu.

Istovremeno su objave najvećih grupa na Tviteru u okviru kampanje za podršku izlaska Velike Britanije iz Evropske unije, Leave i Leave.eu, imali samo 33 i 14 miliona pregleda, napominje autor članka.

Međutim, u izveštaju Komiteta ne postoje podaci o tome da li je „mešanje Rusije“ moglo da utiče na glasanje.

„Ako naše službe bezbednosti zaista nisu mogle da donesu zaključke o stepenu ili uticaju Rusije na referendum 2016, to postavlja ozbiljna pitanja koja zahtevaju ozbiljne odgovore“, objasnila je britanska ministarka spoljnih poslova iz senke, poslanica Laburističke partije Emili Tornberi.

Komitet je u oktobru premijeru Borisu Džonsonu poslao izveštaj na 50 stranica koji se, navodno, odnosi na pokušaje mešanja Rusije na referendum o „bregzitu“ 2016. i izborima 2017. godine. Prema rečima bivšeg generalnog tužioca Dominika Griva, Džonson je sprečio njegovo objavljivanje.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala