Uspešno ste se registrovali!
Molimo vas, ulogujte se putem linka koji vam je poslat na

Nemački portal koji je promovisao ženu Navaljnog ─ nestao

CC0 / Pixabay / Nemačka štampa
Nemačka štampa  - Sputnik Srbija
Pratite nas
Nekoliko ruskih medija objavilo je 24. novembra da se u Rusiji, navodno, priprema „beloruski scenario“ i da će se supruga opozicionara Alekseja Navaljnog, Julija, umesto njega kandidovati za Državnu dumu.
Autor članka je, pozivajući se na navodno istraživanje u Rusiji o odnosu prema Navaljnom prema kome većina Rusa smatra političara gubitnikom, primetio da su sada zapadni politički stratezi odlučili da opozicionara „zamene“ njegovom suprugom.

„Prema uputstvu stranih posmatrača“ materijal o ovome se pojavio na internet stranicama „Izvestija“, „Komsomolske pravde“, „Gazete“ i portalima „Sputnjik“ i „InoSMI“.

Izvor svih ovih vesti bio je izvesni nemački portal „Abendlih Hamburg“.

Portal „Abendlih Hamburg"

Sudeći prema portalu „Jandeks.Novosti“, prva među ruskim publikacijama koja je skrenula pažnju na ovaj materijal bila je parlamentarna televizija „Duma TV“. Ali u Nemačkoj, kako je saznao „Komersant“, za portal „Abendlih Hamburg“ niko nije čuo dok se nije pojavio materijal o Navaljnom.

Ruski bloger i opozicionar Aleksej Navaljni - Sputnik Srbija
Slučaj Navaljni: Nemačka tvrdi da je „novičok“ pronađen na nekoliko predmeta

Nakon apela ruskih novinara, obećali su da će proučiti aktivnosti sajta „abend-hamburg.de“ „u narednim danima“.

Na portalu, uprkos nemačkom zakonu, nije bilo informacija, uključujući podatke o fizičkoj adresi redakcije, broju telefona, mejlu, registracionom broju i imenu osnivača (za nemačke medije je sve ovo neophodno od 2007. godine).

Nakon što je „Komersant“ objavio da će zatražiti inspekciju, internet stranica „Abendlih Hamburg" iznenada je prestala da se otvara i fraza da je „samouklonjena“ počela je da se pojavljuje na njegovoj glavnoj stranici.

Detalji

Novinari nemačkog TV kanala „Ostvest“ u međuvremenu su saznali da se „nemački portal“ koji je pisao o Navaljnom pojavio u martu 2018. godine. Od tada do poslednjeg dana svog postojanja on je, prema njihovim rečima, kopirao vesti ruske televizije „RT“.

Novinari su 2019. godine došli do zaključka da je sajt „abend-hamburg.de“ koristio ruski domen REG.RU, ali je kasnije prešao na usluge američke kompanije „KlaudFler". Međutim, u tehničkim podacima sajt „Abendlih Hamburg“ u odeljku Nserver naznačeni su serveri kompanije REG.RU.

Karin Knajsl, bivša ministarska spoljnih poslova Austrije - Sputnik Srbija
Bivša austrijska ministarka: Zastrašujuće što se i 2020. godine organizuje „lov na veštice“

Šta je rekao Navaljni

Navaljni je na priču o „Abendlih Hamburgu“ odreagovao sa: „Veoma smešno“. Na svom Telegram kanalu naveo je da su „samouklonjeni“ „nemački portal“ mogli da pokrenu ljudi povezani sa „RT-om“.

„Napravili su sajt za nepostojeći nemački medij, gde objavljuju smeće koje je izmišljeno, a zatim prepisuju u Rusiji sa naslovom ‘kako izveštava nemački list’“, rekao je Navaljni.

Predstavnici ruskih medija koji su prenosili informacije sa ovog portala nisu komentarisali ovaj slučaj.

Pročitajte još:

Sve vesti
0
Prvo nova obaveštenjaPrvo stara obaveštenja
loader
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala