Uspešno ste se registrovali!
Molimo vas, ulogujte se putem linka koji vam je poslat na

Rusija: Blokiranje ukrajinskih televizijskih kanala ─ politička cenzura

© Sputnik / Stringer / Uđi u foto-galerijuEkran televizora sa belim šumom
Ekran televizora sa belim šumom - Sputnik Srbija, 1920, 04.02.2021
Pratite nas
Blokiranje tri opoziciona televizijska kanala u Ukrajini predstavlja primer političke cenzure i u suprotnosti je sa međunarodnim obavezama Kijeva da štiti slobodu govora, izjavila je portparolka ruskog Ministarstva spoljnih poslova Marija Zaharova.

„Smatramo da je blokiranje tri ukrajinska medija sa solidnom publikom ukazom šefa države nedopustiv primer političke cenzure, nelojalne konkurencije koja je u suprotnosti sa zakonima Ukrajine i međunarodnim obavezama Kijeva da štiti slobodu govora“, rekla je Zaharova na redovnom brifingu.

S tim u vezi, ona je podsetila na predizborna obećanja ukrajinskog predsednika Vladimira Zelenskog da će poštovati princip jezičke raznolikosti i slobode govora.

„Uprkos svemu ovome, Ukrajina nastavlja da klizi ka totalitarnom modelu vlasti sa nasilnom ukrajinizacijom“, konstatovala je ona.

Zaharova je dodala da je blokiranje TV kanala flagrantna činjenica napada na slobodu govora.  

„Kijevske vlasti prave od svog naroda budale. Više puta smo govorili o neprihvatljivom ponašanju zvaničnog Kijeva prema ruskim medijima, internet stranicama, štampanim materijalima, čak i knjigama za decu – oni su zabranjeni pod izgovorom suprotstavljanja izmišljenoj pretnji i propagandi iz Rusije. Ali sada je represivna mašina kijevskog režima otišla predaleko, čini mi se da se jednostavno ne može zaustaviti, jer se radi o ukrajinskim izvorima informacija koji zauzimaju neodgovarajući stav prema vladajućoj eliti“, primetila je Zaharova.

Blokiranje ukrajinskih medija

U utorak uveče Zelenski je svojim ukazom stavio na snagu odluku Saveta za nacionalnu bezbednost i odbranu o uvođenju sankcija na period od pet godina protiv televizija „112 Ukrajina“, „Njuzvan“ i „ZIK“ i poslanika Vrhovne rade iz stranke Opoziciona platforma – Za život Tarasa Kozaka, koji je vlasnik ovih kanala.

Televizije koje su se našle na udaru sankcija su opozicione i u njima su najčešće gostovali poslanici Opozicione platforme – Za život, koja je osudila ovu odluku i nazvala je ispoljavanjem diktature i kršenja slobode govora u zemlji. Televizije su prekinule sa emitovanjem, ali su dostupne na Jutjubu.

Pročitajte još:

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala