Uspešno ste se registrovali!
Molimo vas, ulogujte se putem linka koji vam je poslat na
 - Sputnik Srbija, 1920
SVET
Najnovije vesti iz sveta

„Vašington post“ priznao prevare u tekstovima novinara koji su za „Rusijagejt“ dobili Pulicera

© AP Photo / Lauren Victoria BurkeVašington post
Vašington post - Sputnik Srbija, 1920, 13.11.2021
Pratite nas
„Vašington post“ je uklonio velike delove iz svoja dva teksta objavljena u martu 2017. i februaru 2019. koja su bila bazirana na diskreditovanom „Stilovom dosijeu“, posle čega su usledili pozivi da se tom američkom listu oduzme Pulicerova nagrada zbog, kako je ocenjeno, nemilosrdnog izveštavanja o „Rusijagejtu“.
„Stilov dosije“ je, inače, bio deo političkog opozicionog istraživačkog projekta za firmu koja radila za predsedničku kampanju Hilari Klinton 2016, a u kom su iznete tvrdnje o navodnom dosluhu Donalda Trampa i Rusije.
Tramp je više puta označio dosije kao lažan, ističući da predstavlja deo zlonamernog napora koji finansiraju njegovi politički protivnici da bi mu naneli štetu.
U petak se „Vašington post“ ovim povodom oglasio saopštenjem, a izvršna urednica lista Seli Bazbi je navela da više ne može da podrži tačnost tih elemenata priče u kojima je pogrešno identifikovan primarni izvor za najekstremnije tvrdnje iz dosijea, uključujući i da je Tramp „oskrnavio“ moskovsku hotelsku sobu tako što je tamo navodno doveo prostitutke.
U napomeni urednika za članak iz 2017, list je naveo da je njihov originalni izveštaj „bio u suprotnosti sa navodima federalne optužnice“, podignute u novembru 2021. Slična napomena je dodata i u članku iz 2019. koji se odnosi na „Rusijagejt“.
„Vašington post“ je ranije dodao uredničke napomene u još nekoliko spornih izveštaja o „Rusijagejtu“ o navodnom mešanju i hakovanju, a list je doživeo javnu osudu u petak jer je na listu ispravljenih tekstova pridodao još dva, prenosi RT.
Američki novinar i politički komentator Majkl Trejsi ukazao je da su autori sada praktično povučenog teksta, Tom Hamburger i Rozalind Helderman, dobili Pulicerovu nagradu za „izveštavanje o ‘Rusijagejtu’ u tačno tom vremenskom periodu“.
„Ne možete a da se ne zapitate da li su još negde napravili greške, zar ne?“, naveo je Trejsi. I drugi korisnici društvenih mreža zatražili su da novinari daju otkaz i da im se oduzme Pulicerova nagrada.
Pojedini su postavili pitanje zašto „Vašington post“ nije u potpunosti povukao svoje diskreditovane izveštaje.
Sve vesti
0
Prvo nova obaveštenjaPrvo stara obaveštenja
loader
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala