11:53 24 Jun 2019
Slušajte Sputnik
    Studio međunarodne informativne agencije i radija Sputnjik na Međunarodnom ekonomskom forumu u Sankt Peterburgu

    Vodeći britanski mediji ponovo optužili Sputnjik za propagandu

    © Sputnik / Igorь Russak
    Evropa
    Preuzmite kraći link
    5032

    Tri vodeća britanska medija — televizijski kanal Bi-Bi-Si, listovi „Tajms“ i „Indipendent“ – istovremeno su objavila priloge o delatnosti Sputnjika, obrativši se za pomoć NATO-u i ponovivši optužbe za propagandu, bez navođenja dokaza.

    Kao jedan od primera „propagande“ britanski novinari naveli su informacije Sputnjika o silovanju ruske devojčice Lize u Nemačkoj, o kom su pisali mnogi mediji (izjave njenih rođaka razlikuju se od navoda nemačke policije).

    Među primerima je i pitanje Sputnjika na društvenim mrežama da li je nemačka kancelarka Angela Merkel napravila selfi s osumnjičenim za briselski teroristički napad. 

    Prema navodima britanskih medija, agencija RIA Novosti je prenela da su rezultati referenduma u Škotskoj „falsifikovani“, što je dovelo do pokretanja peticije sa zahtevom da se ponovo pregledaju rezultati referenduma. Peticiju je potpisalo oko 100.000 ljudi. RIA Novosti su, zapravo, prenele mišljenje ruskog posmatrača u vezi s nepravilnostima na referendumu i pritiskom Londona. Sama vest nije bila falsifikovana, ali to nije smetalo „Tajmsu“ da to tako okarakteriše.

    Primedbe britanskih medija svode se na to da Sputnjik postavlja pitanja, prenosi stavove rođaka moguće žrtve i prenosi mišljenje posmatrača na referendumu — odnosno na one zadatke koje i imaju mediji u demokratskim zemljama.

    Povod za materijale najvećeg televizijskog kanala i dva vodeća lista u Velikoj Britaniji bilo je saopštenje predstavnika NATO-a Oane Lungesku da mediji kao što je Sputnjik „predstavljaju deo mašine propagande Kremlja“ i da „pokušavaju da iskoriste informacije u političke ili vojne svrhe“.

    Urednik britanske redakcije Sputnjika i bivši novinar televizijskog kanala Bi-Bi-Si Nikolaj Gorškov nazvao je optužbe Lungeskuove nepravednim.

    „To je izuzetno nepravedno, ali mi smo u prošlosti već bili žrtve ovakvih optužbi bez navođenja bilo kakvih suštinskih dokaza“, rekao je Gorškov.

    On je, takođe, negirao mišljenje inostranih eksperata da se kancelarija Sputnjika nalazi u Edinburgu, umesto u Londonu, zbog toga što Škote treba da navede na organizovanje novog referenduma o nezavisnosti od Velike Britanije. Prema njegovim rečima, mesto za radio-stanicu odabrano je na osnovu cena nekretnina, koje su mnogo niže u Edinburgu.

    Tagovi:
    Tajms, Indipendent, optužbe, mediji, propaganda, Bi-bi-si, Sputnjik, Velika Britanija, Rusija
    Standardi zajedniceDiskusija
    Komentariši preko Facebook nalogaKomentariši preko Sputnik naloga