23:37 21 Avgust 2019
Slušajte Sputnik
    Studio agencije i radija Sputnjik na Međunarodnom ekonomskom forumu u Sankt Peterburgu

    Javni linč: „Tajms“ po uzoru na ukrajinski „Mirotvorac“ objavio spisak novinara Sputnjika

    © Sputnik / Igorь Russak
    Evropa
    Preuzmite kraći link
    1034

    Britanski list „Tajms“ objavio je spisak novinara iz britanske redakcije Sputnjika iz Edinburga, kao i poziv poslanika Liberalno-demokratske partije u škotskom parlamentu Aleksa Koula Hamiltona da se oduzme imovina ove agencije i televizije RT u Velikoj Britaniji.

    Poslanik koji se bavi pitanjima zdravstva optužio je edinburški ogranak Sputnjika za „informativni rat“ protiv Velike Britanije.

    „Druge zemlje su zauzele oštriji stav prema imovini ruskih građana nego mi u Velikoj Britaniji. Vlada Velike Britanije bi trebalo da ponovo pogleda šta se može učiniti“, rekao je Kol Hamilton.

    Uz članak su priložene fotografije osam zaposlenih u Sputnjiku sa opisom njihovih pozicija.

    Objavljivanje ličnih podataka

    Praksu objavljivanja spiska novinara koji navodno predstavljaju pretnju za državu započeo je ukrajinski sajt „Mirotvorac“, koji objavljuje na internetu lične podatke zaposlenih u ukrajinskim, ruskim i zapadnim medijima, uključujući i njihove adrese.

    Postupci „Mirotvorca“ osuđuju se kako u Moskvi, tako i u inostranstvu.

    Početkom decembra nakon sastanka Ministarskog saveta OEBS-a u Milanu usvojen je dokument o bezbednosti novinara. Portparolka Ministarstva spoljnih poslova Rusije Marija Zaharova rekla je da ova odluka „odražava zabrinutost zbog proizvoljnog ili nezakonitog mešanja u privatnost novinara, što bi moglo da dovede do pretnje njihovoj bezbednosti“. Ona je kao primer navela upravo sajt „Mirotvorac“, na kojem se objavljuju lični podaci novinara iz više država OEBS-a.

    Antiruski projekti Londona

    „Tajms“ tvrdi da u Velikoj Britaniji raste podozrenje da je „Kremlj sponzorisao sajber-napad“ na Institut za državnu upravu (IFS), koji je formiran za informativnu borbu protiv Rusije. Institut finansira Ministarstvo spoljnih poslova Velike Britanije, a od 2017. godine je za njegovu delatnost izdvojeno više od 2,2 miliona funti u vidu grantova.

    Prošlog petka je na internetu objavljen izvještaj IFS-a, prema kojem je jedan od zaposlenih u institutu pripremio osam žalbi protiv RT-a britanskom medijskom regulatoru Ofkomu. Jedan od projekata IFS je Inicijativa za integritet: u novembru su hakeri Anonimusa objavili njegove dokumente u kojima se vidi da je London koristio ovaj projekat za mešanje u unutrašnje poslove evropskih zemalja i za informativni rat protiv Moskve.

    Tagovi:
    objavljivanje podataka, novinari, Tajms, Sputnjik, RT, Velika Britanija
    Standardi zajedniceDiskusija
    Komentariši preko Facebook nalogaKomentariši preko Sputnik naloga