03:22 16 Septembar 2019
Slušajte Sputnik
    Ministar spoljnih poslova Rusije Sergej Lavrov u poseti redakciji televizije RT Frans u Parizu

    Francuska televizija pokrenula dečiji program o dezinformacijama, Putinu i RT-u

    © Sputnik / Vitaliй Belousov
    Evropa
    Preuzmite kraći link
    2042
    Pratite nas

    Francuska državna televizija „Frans 4“ pokrenula je program u sklopu kursa za proučavanje medija u kojem se francuskoj deci pokazuje da navodno sve informacije u Rusiji kontroliše predsednika Vladimir Putin, kojeg kreatori programa nazivaju „carem dezinformacija“.

    Tema jedne od emisija je „Vladimir Putin — car dezinformacija“, a njen cilj je da pokaže deci u Francuskoj „kako se u Rusiji kontrolišu informacije“. Pri tome, kreatori programa kažu da je „Rusija gigantska fabrika za proizvodnju lažnih vesti“.

    Deca koja učestvuju u programu moraju da reše nekoliko zadataka. Prvi zadatak zahteva od dece da utvrde da li su prikazane fotografije „prave ili montirane“. Pri tome, u slučaju Vladimira Putina deci se prikazuju samo najbolje fotografije predsednika, tako da deca zaključe da su sve njegove slike navodno „pod kontrolom“.

    Jedan od učesnika programa, 15-godišnji Aleksandar sa trojnim državljanstvom (Ukrajina, Francuska i Moldavija) govori o Vladimiru Putinu rekavši da on navodno šalje opoziciju u zatvore, a da se današnja Rusija ne razlikuje od Rusije iz 1991-1992.

    Drugi zadatak je da se uporede tekstovi francuskih novina „Mond“ i televizije „RT Frans“. Nakon rešavanja tog zadatka deca bi trebalo da dođu do zaključka da se u članku „iz Rusije“ navodi nepotpuna informacija, jer RT „finansira ruska vlada“, a u Rusiji, navodno, sve direktno kontroliše Vladimir Putin. List „Mond“, za razliku od RT-a, prema mišljenju autora, daje najkompletnije informacije, jer ga Vladimir Putin „uopšte ne kontroliše“.

    ​Treći zadatak za decu je stvaranje profila Vladimira Putina na društvenoj mreži Tviter, gde se prvo objavljuje post „Volim lažne vesti“. Posle toga se vodi razgovor o „fabrici trolova u Rusiji" i navodnom uticaju Rusa na izbore u zapadnim zemljama“.

    Glavna urednica RT i „Rusija sevodnja“ Margarita Simonjan komentarisala je objavljivanje programa u Francuskoj kao „vrli novi svet“ kao asocijacija na naziv romana-antiutopije Oldosa Hakslija.

    Tagovi:
    lažne vesti, RT Frans, Mond, Francuska
    Standardi zajedniceDiskusija
    Komentariši preko Facebook nalogaKomentariši preko Sputnik naloga