20:19 21 Septembar 2019
Slušajte Sputnik
    Štand televizije RT

    Američka organizacija: RT Frans nije širio lažne vesti o „Žutim prslucima“

    © Sputnik / Alekseй Daničev
    Evropa
    Preuzmite kraći link
    0 120
    Pratite nas

    Američka neprofitna organizacija AVAAZ nije pronašla nikakve lažne vesti u izveštavanju televizije RT Frans sa protesta pokreta „Žuti prsluci“, navodi se u izveštaju objavljenom nakon istrage.

    AVAAZ je sproveo istraživanje o uticaju „lažnih vesti“ na proteste „žutih prsluka“ u Francuskoj, koji su počeli u novembru prošle godine. Kao materijal za istraživanje uzete su objave u grupama i na stranicama Fejsbuka, koji je postao najpopularnija društvena mreža među demonstrantima.

    Stručnjaci su zabeležili više od 105 miliona pregleda lažnih vesti posvećenih protestima u periodu od novembra 2018. do marta 2019. godine.

    Studio informativne agencije i radija Sputnjik na VI Međunarodnom kulturnom forumu u Sankt Peterburgu
    © Sputnik / Aleksandr Galьperin

    U prvih 100 „lažnih vesti“ našli su se AFP „Faktuel“, „20 minuta“, „Dekodor“, „Čeknjuz“ i drugi francuski mediji. Televizija RT Frans ne nalazi se na ovom spisku. U izveštaju se takođe televizija nijednom ne pominje kao izvor lažnih vesti.

    Stručnjaci su takođe otkrili da je Jutjub kanal francuskog RT najgledaniji kanal u Francuskoj na temu „Žutih prsluka“ (23,1 milion). Kanal ima dva puta više pregleda nego „Mond“, „L′Obs“, „Hafington post“, „Figaro“ i „Frans 24“ zajedno (10,9 miliona). Popularnosti televizija takođe je posvećeno posebno poglavlje pod nazivom „Efekat Rusije: RT Frans dominira u debatama na Jutjubu“.

    Komentarišući popularnost ruske državne televizije, istraživači su istakli da je RT Frans uložio mnogo sredstava za pokrivanje protesta i zbog toga se našao na vrhu rejting-liste. Tokom perioda istraživanja na Jutjubu, RT Frans je objavio više od dva puta više video-snimaka na temu „žutih prsluka“ od vodećih francuskih medija zajedno.

    Štand RT Francuska na međunarodnom sajmu audio-vizuelnog sadržaja u Kanu
    © Sputnik / Ekaterina Česnokova

    Situacija sa ruskim medijima na Zapadu poslednjih godina postaje sve teža. U novembru 2017. godine, Evropski parlament je usvojio rezoluciju o potrebi za suprotstavljanjem ruskim medijima, pri čemu su kao glavna pretnja u dokumentu navedeni Sputnjik i RT. Tokom predizborne kampanje za predsedničke izbore u Francuskoj 2017. godine, dopisnici francuskog Sputnjika i RT-a nisu dobili akreditacije za izborni štab Emanuela Makrona. Sa njegovim izborom za predsednika Francuske, Ministarstvo spoljnih poslova zemlje nije produžilo akreditaciju, uprkos žalbama.

    U novembru 2018. godine u Francuskoj je usvojen paket zakonskih akata o „borbi protiv manipulacije informacijama“, koji je pripremljen na inicijativu predsednika zemlje. Zakonodavni akti dali su Visokom savetu za audio i vizualna sredstva ovlašćenja za period od tri meseca pre nacionalnih izbora da donese odluku o obustavljanju rada medija koji distribuiraju lažne vesti.

    Tagovi:
    AVAAZ, RT Frans, Francuska
    Standardi zajedniceDiskusija
    Komentariši preko Facebook nalogaKomentariši preko Sputnik naloga