12:45 30 Novembar 2020
Slušajte Sputnik
    Evropa
    Preuzmite kraći link
    0 230
    Pratite nas

    Komitet za obaveštavanje i bezbednost britanskog parlamenta zaključio je da su publikacije televizije RT i agencije Sputnjik imale veliki uticaj na korisnike društvenih mreža uoči referenduma o članstvu zemlje u Evropskoj uniji, piše „Tajms“ pozivajući se na 18-mesečno istraživanje Komiteta o „nezakonitim ruskim aktivnostima u Velikoj Britaniji“.

    „Više od 260 članaka koje su RT i Sputnjik objavili šest meseci pre refenduma bili su široko distribuirani na Tviteru i mogli su imati i do 134 miliona pregleda“, piše u dokumentu.

    Istovremeno su objave najvećih grupa na Tviteru u okviru kampanje za podršku izlaska Velike Britanije iz Evropske unije, Leave i Leave.eu, imali samo 33 i 14 miliona pregleda, napominje autor članka.

    Međutim, u izveštaju Komiteta ne postoje podaci o tome da li je „mešanje Rusije“ moglo da utiče na glasanje.

    „Ako naše službe bezbednosti zaista nisu mogle da donesu zaključke o stepenu ili uticaju Rusije na referendum 2016, to postavlja ozbiljna pitanja koja zahtevaju ozbiljne odgovore“, objasnila je britanska ministarka spoljnih poslova iz senke, poslanica Laburističke partije Emili Tornberi.

    Komitet je u oktobru premijeru Borisu Džonsonu poslao izveštaj na 50 stranica koji se, navodno, odnosi na pokušaje mešanja Rusije na referendum o „bregzitu“ 2016. i izborima 2017. godine. Prema rečima bivšeg generalnog tužioca Dominika Griva, Džonson je sprečio njegovo objavljivanje.

    Tagovi:
    Sputnjik, RT, bregzit, mešanje u izbore, Velika Britanija
    Standardi zajedniceDiskusija
    Komentariši preko Sputnik nalogaKomentariši preko Facebook naloga