10:32 02 Mart 2021
Slušajte Sputnik
    Evropa
    Preuzmite kraći link
    0 481
    Pratite nas

    Šef političkog saveta ukrajinske „Opozicione platforme – Za život“ Viktor Medvedčuk optužio je vlasti u Kijevu da odbijaju da kupe rusku vakcinu „Sputnjik Ve“ (Sputnik V) kako bi zadovoljili Vašington. Kako je dodao, iza odluke kijevskih vlasti da uvedu sankcije opozicionim TV kanalima takođe stoje SAD.

    „Kada je ministar zdravlja Maksim Stepanov još u jesen prošle godine rekao da će Ukrajina uzeti u obzir sve vakcine, pa i rusku, bio je pozvan u američku ambasadu. I već na izlazu iz ambasade zajedno sa vršiocem dužnosti američkog ambasadora, ne Stepanov, već taj predstavnik Amerike u Ukrajini, je rekao da Ukrajina neće kupovati rusku vakcinu“, rekao je Medvedčuk.

    Takođe, dodao je da je stav Kijeva o vakcini posledica i toga što se on, jedan od lidera opozicije, dogovorio s Moskvom o isporuci ovog preparata.

    Bez obzira na to što je dokazano da „nijedna od vakcina koje postoje u svetu – ni Moderna, ni Fajzer, ni AstraZeneka, nisu prošle treću fazu kliničkih ispitivanja u Kijevu su počeli da govore da ne može ruska vakcina jer je neefikasna“, naveo je Medvedčuk.

    Kada je reč o odluci da se onemogući rad opozicionim TV kanalima, Medvedčuk kaže da je Zelenski to morao da uradi jer mu je sve vreme smetalo izveštavanje tih kanala, odnosno to što su iznosili istinu.

    „Da su u to umešane SAD ne sumnjam, jer je Vašington 2014. uveo spoljnu upravu. Ona se ‘odlično razvijala’ dok je na vlasti bio Petro Porošenko i predata je u nasleđe Zelenskom. I mada su mnogi verovali da je Zelenski neće realizovati posledice toga su postale još strašnije za Ukrajinu i ukrajinski narod“, rekao je Medvedčuk.

    Podsetimo, Zelenski je potpisao ukaz kojim na snagu stupa odluka o uvođenju sankcija na pet godina za nekoliko opozicionih TV kanala i poslanika opozicione stranke koji je njihov vlasnik. Iz Kijeva je potom stigla optužba da te kanale finansira Rusija.

    Kanali ne mogu da emituju program, a dostupni su samo na Ju-tjubu.

    Sankcije su uvedene protiv kanala „112.Ukrajina“, „NewsOne“ i „ZIK“  i poslanika „Opozicione platforme – za život“ Tarasa Kozaka. Prema rečima Medvedčuka, na tim televizijala radilo je ukupno 1.500 ljudi, od toga 643 novinara.

    Medvedčuk se osvrnuo i na upotrebu ruskog jezika, istakavši da se u kabinetu predsednika Zelenskog i u parlamentu govori ruski iako šef države igra na kartu podrške antiruskoj politici.

    Dodao je i da u Ukrajini ruskim jezikom govorio oko 60 odsto stanovništva, iako istraživanja pokazuju manje brojke – od 35 do 47 odsto.

    Tagovi:
    vakcina, TV, opozicija, Ukrajina
    Standardi zajedniceDiskusija
    Komentariši preko Sputnik nalogaKomentariši preko Facebook naloga