14:24 15 April 2021
Slušajte Sputnik
    Evropa
    Preuzmite kraći link
    0 330
    Pratite nas

    Portal „RT Nemačka“ (RT DE) priprema tužbu protiv nemačkog lista „Bild“ nakon optužbi za špijunažu. U svom članku nemački tabloid tvrdi da redakcija „RT-a“ „špijunira Alekseja Navaljnog“.

    Odluka da se pokrene tužba doneta je neposredno nakon što je nemački tabloid objavio članak u kome tvrdi da je „RT DE“ špijunirao ruskog opozicionara Alekseja Navaljnog, navodi se u saopštenju portala na Telegramu.

    Kompanija „Raptli“ (video-agencija „RT-a“) i „RT DE Productions GmbH“ (sajt „RT-a“ na nemačkom jeziku) dobili su 26. februara obaveštenje o zatvaranju računa od 31. maja ove godine u „Komercbanci“, čijih 15 odsto akcija pripada Saveznoj Republici Nemačkoj. 

    Portal je istakao da je ovaj „lov na veštice“ započeo mesec dana nakon najave da će u decembru ove godine početi sa radom i televizija.

    Portparolka Ministarstva spoljnih poslova Rusije Marija Zaharova izjavila je da Moskva odbijanje nemačkih banaka da sarađuju sa nemačkim „RT-om“ i „Raptlijem“ smatra političkim pritiskom. Prema njenim rečima, Rusija će biti prinuđena da preduzme oštre recipročne mere prema nemačkim medijima ukoliko Nemačka ne obezbedi normalan rad ruskih medija.

    Optužbe za „špijunažu“ nemačkog tabloida prokomentarisala je i urednica „RT DE“ Dinara Toktosunova.

    „Želeli bismo da objasnimo čitaocima koji ne govore nemački: ‘Bildov’ članak uopšte ne govori o tome kako je ‘RT DE’ poslao neverovatno talentovanog nemačkog istražitelja da prati Navaljnog po nalogu ruskih obaveštajnih službi. Na ruski se prevodi na sledeći način: ‘Osrednji novinar Danijel Lange nije uspeo da dobije ni delić ekskluzivnog materijala po tragovima FBK u Nemačkoj i odlučio je da objavi prepisku sa ‘čata’ u kojem se od njega traži da radi svoj posao’”, rekla je Toktosunova.

    Ona je naglasila da je „list ‘Bild’ poznat po svojoj šizofaziji“.

    „Optužiti nas za praćenje i istovremeno objavljivati fotografije kompletnog kretanja Navaljnog, objavljivati fotografije njegove pratnje, obezbeđenja i bolničkog odeljenja... Vesti iz žanra ‘Ko ovde nosi uniformu?’. Da su ruskim obaveštajnim službama bile potrebne neke dodatne informacije, one bi se jednostavno pretplatile na ‘BILDplus’“, konstatovala je urednica nemačkog „RT-a“.

    Toktosunova je podsetila da nemački zakon „i dalje štiti medije omogućavajući im da prikupljaju informacije o stvarima „od javnog interesa“.

    Tagovi:
    tužba, Bild, RT
    Standardi zajedniceDiskusija
    Komentariši preko Sputnik nalogaKomentariši preko Facebook naloga