21:38 21 Maj 2019
    Plesiosaurus (ilustracija)

Ruski naučnici otkrili novog „vodenog dinosaurusa“ na Uralu

© East News / CDA

Naučnici su otkrili ostatke do sada nepoznate vrste morskih gmizavaca koja je, kako se pretpostavlja, živela pre 65 miliona godina

Ostaci do sada nepoznate vrste morskih gmizavaca otkriveni su na planini Ural.

Naučnici kažu da ovi reptili liče na plesiosaurusa i da su verovatno živeli pre 65 miliona godina.

"Odlično očuvani delovi skeleta do sada neviđenih plesiosaurusa iz roda polikotilusa (lat. Polycotylus), koji su živeli u kasnoj kredi, pronađeni su u jedinstvenom basenu u ruskom regionu Orenburg“, prenosi Rosijskaja Gazeta reči Vladimira Jefimova, predsedavajućeg lokalnog odeljenja Ruskog paleontološkog društva.

Posle proučavanja ostataka lobanje, zuba, kičme, ramena, karličnog pojasa, gornjih i donjih ekstremiteta, naučnici su procenili da je ovaj gmizavac bio dugačak između četiri i sedam metara, sa velikom glavom i snažnim vratom.

Novootkrivena vrsta biće nazvana "Polycotylus Sopotsko", po ruskom geologu koji je otkrio ostatke – Galini Sopotsko, predsednici Kluba mladih geologa i ekologa u gradu Orsku.

Galina je objasnila da je Vladimir Jefimov pomogao da se ostaci klasifikuju i da se odredi sedam tipova gmizavaca kojima pripadaju.

Naučnici su, takođe, otkrili fosile drevnih krokodila, verovatno kornjača i prvih sisara.

„Ovo je posebno raznovrsno i bogato otkriće faune i flore kasne krede, i u tom smislu se može nazvati jedinstvenim“, objasnila je Galina.

paleontologija, gmizavci, Rusija, Ural