06:46 22 Oktobar 2019
    Planeta Mars

Na Marsu otkriveno staklo?

© Flickr/ J.Gabás Esteban

Američka svemirska agencija NASA saopštila je danas da je Orbitalni istraživač Marsa (MRO) otkrio depozite stakla u nekoliko kratera crvene planete.

U saopštenju NASA se navodi da su čestice stakla koje je sonda detektovala nastale kao posledica silovitog udara, najverovatnije meteora, pri čemu se stvorilo dovoljno snage da se kamenje rastopi, a staklo brzo ohladi u atmosferi.

Proteklih godina istraživanja su pokazala da su u takvom staklu na Zemlji sačuvane male količine organskog materijala, koji potiče iz vremena kada je pre više miliona godina veliki meteor udario u našu planetu.

Postoji dakle mogućnost da se i u staklu na Marsu nalaze sačuvani dokazi života iz davne prošlosti planete, pod pretpostavkom da je život na njoj uopšte postojao.

Budući da se depoziti stakla nalaze na jednoj od lokacija koje će biti istraživane novim Marsovim roverom, koji bi trebalo da bude lansiran 2020, naučnici se nadaju da će uskoro biti u prilici da nađu dokaze o postojanja života.

Detalji o marsovskom staklu, koje su prikupili Kevin Kenon i Džek Mastard, istraživači sa Braun univerziteta, objavljeni su u časopisu „Geolog“.

pronalazak, staklo, Mars, Svet