21:33 30 Septembar 2020

Naučnici sa Tomsk stejt instituta u Sibiru osmislili su novi način uništavanja asteroida koji bi mogli da pogode Zemlju.

Naučnici sa Instituta za primenjenu matematiku i mehaniku „Tomsk stejt“ izračunali su kako mogu da dignu u vazduh asteroid prečnika 200 metara koristeći nuklearnu energiju, a takođe vodeći računa da opasni ozračeni delovi asteroida ne slete na Zemlju.

„Ovaj metod predlažemo za uništavanje opasnosti iz svemira kada nije moguće nežnije eliminisati objekat, ili se može koristiti za uništavanje objekata koji se vraćaju u pravcu Zemlje“, objasnila je Tatjana Galušina, istraživač na Odeljenju nebeske mehanike i astrometrije.

„Prethodne preventivne mere za uništavanje asteroida na putu ka našoj planeti su veoma efikasne, ali mogu da imaju katastrofalne posledice ako mnogo visokoradioaktivnog šuta padne na Zemlju“, rekla je Galušina.

Pošto se većina potencijalno opasnih objekata koji prete Zemlji iz svemira vraćaju u više navrata, naučnici predlažu da se asteroid raznese u trenutku kada je na većoj udaljenosti od naše planete.

Oni su izračunali da bi nuklearna energija jednaka milionu tona TNT-a raznela asteroid u mnoštvo čestica gasa i tečnosti, pojedinačno ne većih od deset metara.

Nakon što je otkriven 2004 godine, za Apofis asteroid je procenjeno da ima 2,7 odsto šanse da utiče na Zemlju 2029. godine.
    © NASA .
    Nakon što je otkriven 2004 godine, za "Apofis" asteroid je procenjeno da ima 2,7 odsto šanse da utiče na Zemlju 2029. godine.

„Budući da bi raketa raznela asteroid s zadnje strane, praktično bi svi preostali delovi nakon razaranja leteli napred. Orbita fragmenata će se na ovaj način bitno razlikovati od orbite asteroida. Deset godina posle eksplozije mali broj delova će pasti na Zemlju, ali njihova radioaktivnost će značajno opasti tokom tog vremena“, objasnila je Galušina.

„Trebalo bi napomenuti da su nuklearne eksplozije u svemiru zabranjene po međunarodnom pravu, ali u slučaju stvarne opasnosti po čovečanstvo može doći do izuzetka tog pravila“, rekla je Galušina.

asteroidi, zemlja, Tomsk Stejt institut, Tatjana Galušina