18:58 26 Oktobar 2020

Poljski naučnici razvili su formulu za novo hemijsko jedinjenje koje u sastavu ima element kripton.

Kripton, gas po kojoj je nazvana planeta sa koje je došao Supermen, verovatno je jedan od najinertnijih hemijskih elemenata. Naučnici sa Instituta za fizičku hemiju pri Poljskoj akademiji nauka su, međutim, pronašli način da naprave kripton-monoksid — prvo binarno jedinjenje kriptona i kiseonika.

„Supstanca koju predviđamo je spoj kriptona ne sa azotom već sa kiseonikom. Tako bi i ljubitelji stripova trebalo da ga zovu kriptoksid, a ne kriptonit. Ako Supermen ovo čita, ne mora da se brine — u ovom trenutku nema potrebe za paniku“, izjavio je dr Patrik Zaleski Ejgijerd, jedan od autora istraživanja.

Prema kalkulacijama istraživačkog tima, kristali kripton-monoksida obrazovaće se pod izuzetno visokim pritiskom: između tri i pet miliona atmosfera, što se može postići u laboratorijskim uslovima. Kristali ovog jedinjenja bi trebalo da budu tamni, jedva providni, i imali bi karakteristike poluprovodnika.

Istraživanje poljskih naučnika objavljeno je u internet izdanju naučnog časopisa „Sajentifik reports“.

hemija, kripton, kriptonit, Patrik Zaleski Ejgijerd, Supermen, Poljska