07:55 21 Novembar 2019
    Delfini na otvaranju Centra za plivanje sa delfinima u Centru okeanografije i biologije mora Moskvarijum u Moskvi

Delfini razgovaraju kao ljudi

© Sputnik / Evgeniя Novoženina

Ruski naučnici tvrde da su po prvi put uspeli da snime razgovor između delfina.

Dva odrasla crnomorska kljunasta delfina po imenu Jašša i Jana razgovarali su nekoliko minuta u bazenu u kojem žžive već 20 godina, ne upadajući jedno drugom u “reč.

Naučnici su snimili njihovo “čavrljanje” i sada smatraju da su u tom materijalu uspeli da prepoznaju “reci” i “rečenice”. “Zapravo, ta razmena informacija zaista podseća na razgovor između ljudi”, tvrdi Vjačeslav Rjabov, vođa istražživanja iz Rezervata Karadag na Krimu.

Delfini za komunikaciju koriste dva različita tipa oglaššavanja:– zvižžduke i kliktanje, poznato i kao pulsiranje.

Koristeći novu opremu za snimanje zvuka, Rjabov je razložžio pojedinačne “nekoherentne pulseve”, od kojih je svaki zvučao drugačije i po trajanju i po frekvenciji.

Imajući to u vidu, možžemo pretpostaviti da svaki puls predstavlja fonemu ili ‘reč na delfinskom jeziku”, napisao je dr Rjabov.

Poššto taj jezik ima sve osobine postojećeg ljudskog govornog jezika, deluje da delfini imaju visok nivo inteligencije i da su osvešćeni”, stoji u radu koji je objavljen u “časopisu Politehničkog univerziteta u Sankt Peterburgu: fizika i matematika”.

U svom radu, Rjabov poziva druge naučnike da naprave uređaj koji će omogućiti komunikaciju između ljudi i delfina.

“Ljudi moraju da učine prvi korak u formiranju veze sa prvim inteligentnim stanovnicima planete Zemlje, tako ššto će stvoriti uređaje za prevazilažženje granica u komunikaciji između delfina i ljudi”, smatra on.

Drugi naučnici su neššto obazriviji u davanju takvih procena.

Džošua Smit sa Univerziteta Murdok koji nije učestvovao u studiji, smatra da je potrebno jošš istražživanja kako bi se potvrdilo da delfini zaista čavrljaju poput ljudi.

„“Mislim da je rano da izvlačimo zaključke da delfini koriste jezik sličan ljudskom”“, rekao je on za Si-En-En.

On ne poriče da su rezultati uzbudljivi, ali smatra da je potrebno da se dobiju isti rezultati i u prirodi.

delfini, razgovor, istraživanje, Rusija