23:56 23 Oktobar 2019
    Hrišćanska dvorana u Hramu svih religija u Kazanju

Ruski biolozi nazvali religiju infekcijom

© Foto: khanovtemple.ru

Biolozi sa Moskovskog državnog univerziteta su u članku objavljenom u magazinu „Biolodži direkt“ izneli teoriju po kojoj su religija i verovanje mogli da nastanu među ljudima zbog posebne populacije bakterija u mikroflori.

Biolozi navode da je poslednjih godina otkriveno mnogo dokaza da paraziti ne samo da koriste organizam čoveka za svoj rast već mogu i da upravljaju njegovim ponašanjem. Na primer, bakterija volbahija tera insekte da se aktivno razmnožavaju i time se i sama širi.

Na osnovu analize takvih otkrića biolozi sa Moskovskog državnog univerziteta Aleksandar i Jurij Pončini i Aleksandar Tuzikov pretpostavili su da je jedan deo svetskih religija, ili čak sve one, takođe mogao da nastane zbog parazita.

Kao potvrdu svoje teorije biolozi navode činjenicu da se većina svetskih religija negativno odnosi prema kontracepciji, a postoje i obredi koji omogućavaju širenje mikroba.

Autori članka smatraju da se mikrobi mogu nalaziti u crevima i u samom mozgu čoveka, kao što toksoplazma može da probije pregradu između krvnih sudova i mozga.

religija, Rusija