22:36 20 Jun 2019
    Starenje

Hemikalije protiv starenja produžavaju život

© Foto : Pixabay

Naučnik iz Kalifornije Alehandro Okampo smatra da se proces starenja može zaustaviti i da će eksperimenti sa hemikalijama protiv starenja moći da se, po fazama, primenjuju na ljudima u narednih 10 godina.

Okampo, koji je jedan od autora studije naučnika sa Instituta Salk za biološke studije u Kaliforniji, Sputnjiku je rekao da je cilj istraživanja pokušaj da se ljudima pomogne da „izbegnu patnje“ kada shvate da postaju stariji.

Istraživanjem je zaključeno da postoje „embrionski geni“, ćelije sa embrionskim odlikama stvorene od reprogramiranih zrelih ćelija koje mogu da eliminišu znake starosti.

U laboratorijskim uslovima nova vrsta genetske terapije testirana je do sada na ćelijama miševa i ćelijama ljudske kože, pri čemu su i jedne i druge pokazale znake podmlađivanja.

Posle šestonedeljnog tretmana, životinje su izgledale mlađe, kičma im je bila ispravljenija, kardiovaskularni sistem im je bolje radio i brže su se oporavljali od povreda, a uz to su živele 30 odsto duže.

hemikalije, starenje, život