05:08 16 Oktobar 2019
    Izlazak sunca na Crvenom moru

Otkrivena prava istina o Suncu

© Sputnik / Anton Denisov

Naše Sunce je baš kao i sve ostale zvezde i nije neobično zbog svojih magnetnih polova čiji se ciklus promeni na svakih 11 godina, rekli su naučnici.

Izveštaj koji je objavljen u žurnalu „Sajens“ otkriva da li je zvezda našeg solarnog sistema ciklična kao i ostale susedne zvezde.

„Razjasnili smo osnovni mehanizam koji određuje dužinu ovih ciklusa, što nam pomaže da razumemo sam ciklus na duži period“, kaže autor Antoan Strugarek, istraživač na Univerzitetu u Montrealu.

„Tako možemo reći da li će sledeći magnetni ciklus Sunca za 10 ili 20 godina biti intenzivan, dugačak ili kratak, a to nam pomaže da razmotrimo i kakve satelite treba postaviti u orbitu i kada je najpovoljnije vreme za njihovo lansiranje.“

Aktivnost Sunca varira u jedanaestogodišnjem ciklusu, a promene pokreće magnetno polje Sunca.

Naučnici već dugo veruju da je naše Sunce bilo neobično jer nije odgovaralo magnetnim ciklusima zabeleženim na drugim zvezdama.

Tako su istraživači izvodili seriju simulacija zvezdanih magnetnih polja i pokazali da magnetni ciklus Sunca zavisi od brzine rotacije i sjajnosti, navodi se u izveštaju.

Izvor: B 92