19:31 15 Oktobar 2019
    Planeta Zemlja

NASA objavila snimak promena na Zemlji u poslednjih 20 godina (video)

youtube credit: NASA

Agencija NASA objavila je na Jutjubu animirani film o posledicama klimatskih promena u poslednjih 20 godina.

NASA navodi da su prilikom pravljenja video-snimka korišćeni satelitski snimci, od kojih su najraniji zabeleženi 1997. godine.

Film prikazuje kako se menjala veličina glečera i snežnog pokrivača na Zemlji. Tako je zbog povećanja temperature Arktik za 20 godina postao zeleniji, a na nekim mestima planete formirane su „biološke šupljine“.

„Ovo je neverovatno izražajna vizualizacija naše planete“, istakao je okeanograf Džin Karl Feldman iz Centra NASA za svemirske letove Godar u Grinbeltu, u državi Merilend, prenosi portal „Spejs“.

„To je Zemlja koja diše svakog dana, koja se menja kroz godišnja doba, reaguje na sunce, promenljive vetrove, okeanske struje i temperature“, dodao je on.

Većina podataka potiče od NASA senzora SeaWiFS (Senzor za opsežno osmatranje mora), koji kontinuirano prati cvetanje algi na površini svetskih okeana, kao i informacije koje dobija od agencijinih meteoroloških satelita Tera, Akva i Suomi NPP.

„Naučnici su, takođe, otkrili dugoročne promene na kontinentima i po morskom dnu“, navodi se u saopštenju agencije.

„I dok NASA ulazi u svoju treću deceniju merenja globalnih okeana i kopna, ova otkrića ukazuju na važno pitanje o tome kako će ekosistemi odgovoriti na menjanje klime i brojne promene u interakciji čoveka sa Zemljom“.

Slično:

Naučnici u panici: Šesti masovni pomor na Zemlji
    Otkrivena nova planeta: Uslovi života bolji nego na Zemlji?
    planeta, klimatske promene, snimak, NASA, Zemlja