08:27 14 Novembar 2018

Ogroman je i čudan: Astronomi otkrili još jedan Mesec (video)

Astronomi su pronašli prvi mesec izvan Sunčevog sistema, veličine i mase Neptuna koji kruži oko planete veličine Jupitera, ali s 10 puta većom masom.

Otkriće je pravo iznenađenje, ne zbog toga što dokazuje da meseci postaje svuda, već zbog činjenice da je samo pitanje vremena kada će biti pronađen još jedan u zvezdanom sistemu, piše australijski portal „Njuz“.

Naučnici su bili iznenađeni izgledom egzomeseca koji se dosta razlikuje od našeg meseca, koji je kamenit i koji, kako je nedavno otkriveno, ima led, prenosi B 92.

„Ogroman je i čudan, ako ga uporedimo sa našim prirodnim satelitom“, kazao je profesor astronomije Dejvid Kiping.

Procenjeno je da su novootkriveni egzomesec i egzoplaneta nekoliko puta veći od Jupitera, najveće planete iz našeg solarnog sistema. Oboje su gasni i nalaze se na udaljenosti od 8.000 svetlosnih godina od Zemlje.

Profesor Kiping i autor studije Aleks Tiči, student Kolumbija Univerziteta, rekli su da njihovo istraživanje svemira , uz korišćenje NASA svemirskog teleskopa Kepler i svemirskog teleskopa Habl, koji kruži oko Zemlje brzinom od osam kilometara u sekundi, omogućava prvi jasan dokaz egzomeseca.

Egzomesec je veći od našeg Meseca, prosečne veličine i mase Neptuna, naše najmanje gasne planete. Egzomesec i njegova planeta Kepler 1625 imaju sličnu temperaturu kao naše Sunce.

Egzomesec orbitira oko 3 miliona kilometara oko svoje planete.

Kiping, koji je „većinu odraslog života posvetio potrazi za egzomesecima“, vrlo je oprezan prema mogućem otkriću.

U potrazi za egzomesecima, astronomi pokušavaju da otkriju smanjenje ili zamućivanje svetlosti zvezde prilikom prolaska planeta.

Do sada naučnici su otkrili više od 3.000 egzoplaneta.

otkriće, Mesec, video