06:03 27 Maj 2019
    Rekonstrukcija dinosaurusa sa krilima iz perioda Jure Ambopteryx longibrachium kineske Akademije nauka u Pekingu

Kinesko otkriće: Fosil star 163 miliona godina rešava enigmu (video)

© REUTERS / Min Wang/Institute of Vertebrate Paleontology and Paleoanthropology/Chinese Academy of Sciences

U Kini je otkrivena nova vrsta letećih dinosaurusa, koja je svojim izgledom podsećala na slepe miševe.

Ovo najnovije otkriće kineskih naučnika baca novo svetlo na proces razvitka dinosaurusa u ptice.

Fosilni ostaci ove neobične vrste dinosaurusa pronađeni su u Ljaoningu, na severoistoku Kine, 2017. godine i najpre su zbunili Min Vanga, kineskog paleontologa i glavnog autora studije objavljene pre nekoliko dana.

Vang je ove leteće dinosauruse nazvao Ambopteryx longibrachium. Međutim, dalja istraživanja su pokazala da je to zapravo mali dinosaurus terapod s jedinstvenim prednjim udovima i membranskim krilima, prenosi Si-En-En.

Fosil star 163 miliona godina drugi je u istoriji koji pokazuje dinosaurusa s krilima nalik na slepog miša.

Do sada je jedini dinosaurus sa sličnim osobinama bio je Jiki, koji je opisan 2015. godine.

Kako su se dinosaurusi razvili u ptice...