09:53 23 Septembar 2019
    Prvaci na početku školske godine u Donjecku

Naučnici otkrili način za povećanje školskog uspeha dece

© Sputnik / Igorь Maslov

Deca, kojoj roditelji u ranom detinjstvu čitaju knjige i sa kojom rešavaju matematičke zadatke, uspešna su u školi i postižu značajnije uspehe u životu nego njihovi vršnjaci, utvrdili su naučnici sa Univerziteta u Bambergu, piše list „Izvestija“.

Kako se navodi, naučnici su skoro 10 godina pratili živote 200 dece u Nemačkoj, a rezultate istraživanja su objavili u magazinu „Skul efektivnes end skul impruvment“.

Rezultati su pokazali i da se prilikom čitanja knjiga stiču jezičke veštine koje poboljšavaju i matematičke sposobnosti deteta.

Naučnici su sproveli niz testova među decom uzrasta od tri do pet godina, procenjujući kakve su njihove govorne sposobnosti i kako rešavaju različite logičke zadatke.

Osim toga, stručnjaci su prikupili i podatke od roditelja — pitali su ih na koji način se bave decom, da li im čitaju knjige i na koje teme.

Kada su sva deca navršila 12 ili 13 godina, naučnici su ponovo izvršili testiranja i sumirali rezultate eksperimenta.

Ispostavilo se da je moć knjige približno ista bez obzira na imovno stanje, socijalni status, pol deteta, tip porodice i druge faktore.

Stručnjaci Američke psihološke asocijacije ranije su izjavili da su deca koja više vole muziku od egzaktnih nauka — uspešnija u školi.

uspeh, škola