14:24 18 Septembar 2019

Čudovište iz Loh Nesa bilo džinovska jegulja?

CC0 / Piyabay

Čuveno čudovište iz Loh Nesa verovatno je džinovska jegulja, objavili su naučnici nakon analize tragova DNK u vodama tog škotskog jezera.

Prema rezultatima istraživanja, isključeno je prisustvo velikih životinja poput dinosaurusa, ali je otkriveno dosta tragova jegulja, objasnio je profesor Nil Gemel, genetičar sa novozelandskog univerziteta Otago, prenosi Rojters.

„Bilo je veoma mnogo jegulja u Loh Nesu. Na svakom mestu sa kojeg smo uzimali uzorke bilo je dosta tragova jegulja. Ne možemo da isključimo mogućnost da je bilo džinovskih jegulja u Loh Nesu, ali ne znamo da li primerci koje smo sakupili pripadaju džinovskoj zveri ili običnoj jegulji“, rekao je Gemel.

Ipak, Gemel je istakao da niko nikada nije uhvatio džinovsku jegulju.

Međunarodni tim naučnika prikupio je uzorke u junu prošle godine, a upotreba DNK uzoraka ranije je ustanovljena kao sredstvo za proučavanje života u vodama, na primer života ajkula i kitova.

Kad god se neko biće kreće kroz svoje okruženje za sobom ostavlja delove DNK sa kože, perja i krzna, ili kroz izmet i urin.

Prvi put čudovište iz Loh Nesa pominje se u beleškama misionara Svetog Kolumba u 6. veku, a najpoznatija slika čuvene Nesi zabeležena je 1934. godine i na njoj se vidi kako iz vode viri glava na dugačkom vratu.