12:37 17 Novembar 2019
    Mrtvačka glava

Naučnici otkrili mrtvu zonu na Zemlji: Nema života, uprkos prisustvu vode /foto/

CC0 / piksabej

Istraživači su proučavali širok spektar uzoraka uzetih iz četiri zone u geotermalnom kompleksu Dalol u Etiopiji, između 2016. i 2018. godine.

Grupa francuskih naučnika tvrdi da je otkrila mesto na Zemlji gde život ne može postojati, uprkos prisustvu vode u tom području.

U studiji koja je objavljena u časopisu „Nature Ecology & Evolution“ tim biologa francuske Nacionalne istraživačke agencije CNRS i Univerziteta Pariz-Sud potvrdio je da su do ovih saznanja došli tokom posete „nepristupačnim“ Dalol hidrotermalnim bazenima u severnoj Etiopiji, blizu granice sa Eritrejom.

„Identifikovali smo dve glavne fizičko-hemijske barijere koje sprečavaju da život napreduje i pored prisustva vode, uprkos tome što je tečna voda na površini planete široko prihvaćen kriterijum za život“, tvrde istraživači.

Između 2016. i 2018. godine oni su koristili čitav niz naučnih tehnika kako bi pretražili bilo kakav trag života u jezeru Dalol, ali su zaključili da ekstremne količine fiziološke kiseline ima previše za bilo koji organizam.

Naučnici su objasnili da, osim činjenice da je voda u oblasti Dalol izuzetno kisela i slana, sadrži i ogromnu količinu magnezijuma.

​Ovo je potvrdilo i teoriju da ta voda ne sadrži nikakve štetne materije ili bakterije, jer pod takvim uslovima žive ćelije se uništavaju.

Ranija studija područja Dalol tvrdila je da je otkrila neke dokaze o izuzetno sićušnom životu mikroba koji je preživeo, uprkos specifičnim uslovima.

Istraživači su izrazili nadu da će njihova otkrića biti značajna za ograničenje pretpostavljenih parametara za uslove života.
    nauka, život, zona