13:57 11 Decembar 2019

Objavljena detaljna karta Titana, rezerve gasa i nafte stotinu puta veće od rezervi na Zemlji /foto/

© CC BY 2.0 / Kevin Gill / Titan, Enceladus, Saturn

Tim istraživača iz NASA i Evropske svemirske agencije objavio je prvu globalnu geološku kartu Titana, najvećeg Saturnovog meseca.

Astronomi su koristili podatke dobijene sondom Kasini između 2004. i 2017. za pravljenje mape.

Na slici, objavljenoj u specijalizovanom časopisu „Priroda astronomije“, vidi se da je površina Titana prepuna dina, jezera, ravnica, visoravni i kratera i da ima velike sličnosti sa Zemljom.

Treba napomenuti da je Saturnov satelit jedino nebesko telo u Sunčevom sistemu, pored našeg, koje na svojoj površini ima stabilna tečna tela.

„Titan ima atmosferu poput Zemlje. Ima vetar, kišu, planine. To je zaista veoma interesantan svet i jedno od najboljih mesta u Sunčevom sistemu za traženje života“, rekla je rukovodilac studije Rozali Lopez.

Naučnici su takođe zaključili da, kao i na Zemlji, Titanov pejzaž uveliko zavisi od širine. Na primer, ekvatorijalno područje Meseca bogato je dinama.

„Iznenađujuće je koliko je jasna raspodela geografske širine“, rekla je Lopezova, koja je površinu Saturnovog Meseca opisala kao „jednu od geološki najraznolikijih u Sunčevom sistemu“.

Saturnov satelit ima gustu atmosferu sastavljenu uglavnom od azota koja služi kao prirodni štit protiv sunčevog zračenja i atmosferskog pritiska i skoro je jednaka onoj na našoj planeti. Pored toga, poseduje značajne rezerve tečnih ugljovodonika i stotine puta veće rezerve nafte i prirodnog gasa od rezervi na Zemlji.

planeta, svemir, Zemlja