15:35 09 Decembar 2019
    kancer

Zašto je tako teško boriti se protiv raka?

CC0 / piksabej

Ćelije raka teško je pobediti zbog ekstrahromosomalnih kružnih molekula DNK, otkrili su naučnici sa Kalifornijskog univerziteta u San Dijegu, Univerziteta Stanford i Medicinskog instituta „Howard Hugues“ u studiji objavljenoj u časopisu „Nature“.

Naučnici su analizirali sekvencu DNK da bi otkrili molekularnu strukturu, stvorili trodimenzionalni model molekula i sliku epigenetske regulacije koja utiče na aktivnost gena.

Studija je otkrila da se kružni tip DNK u velikim količinama nalazi u ćelijama raka pacijenata i to doprinosi agresivnosti tumora. Pored toga, lekari su utvrdili da ovo ponašanje igra ključnu ulogu za razvoj malignog tumora i za napredovanje raka.

Naučnici su dodali da ekstrahromosomalna DNK nije tipična za ljudski organizam i da je prisutna u ćelijama raka u polovini slučajeva sa ovom vrstom bolesti.

Sa ovom strukturom DNK, lekari naglašavaju da ponašanje ćelija raka veoma podseća na ponašanje ćelija eukariotske bakterije. Dakle, kada se ćelije raka podele, napravi se nekoliko kopija kodiranih onkogena i to uzrokuje da se tumor brže razvija.

ćelije, kancer, Rak