12:54 25 Jun 2021
    Virus korona se širi planetom (3050)

Od početka epidemije u Kini u novom vidu koronavirusa dogodilo se oko 150 promena, pokazalo je istraživanje koje su sproveli kineski naučnici.

Naučnici su analizirali 103 dostupna genoma koronavirusa, službeno nazvanog COVID-19, i već su otkrili 149 promena. Većina njih se dogodila u poslednje vreme,  navedeno je u članku koji je grupa kineskih naučnika objavila u časopisu „Nešenel sajens rivju“

Istraživanje je pokazalo da se koronavirus već podelio na dva podtipa: najčešći L (70 odsto) i ređi S (30 odsto).

Naučnici ističu da je podtip L bio češći u ranim fazama epidemije u Vuhanu, mada se početkom januara njegova učestalost smanjila. Prema mišljenju autora članka, mešanje ljudi izvršilo je snažni selektivni pritisak na ovaj podtip koji može biti agresivniji i brže se širiti. Sa druge strane, širenje podtipa S, koji je evolucijski stariji i manje agresivan, verovatno se povećalo usled slabijeg selektivnog pritiska.

„Naša analiza pokazuje da je podtip S najverovatnije početna verzija koronavirusa. Rezultati naših istraživanja takođe podržavaju verziju o tome da je podtip L agresivniji od podtipa S, kao i to da je mešanje čoveka promenilo relativno širenje podtipova  L i S brzo nakon izbijanja epidemije“, navedeno je u članku.

Istraživači ističu i da su podaci koje su analizirali još uvek vrlo ograničeni, pa je za dalju analizu i bolje razumevanje potrebno više genskih i epidemioloških podataka, kao i informacija o kliničkim simptomima zaraženih pacijenata.

Kineske vlasti su 31. decembra obavestile Svetsku zdravstvenu organizaciju o epidemiji nepoznate upale pluća u gradu Vuhan u centralnom delu zemlje. Kineski stručnjaci utvrdili su 7. januara uzročnika bolesti — to je koronavirus 2019-nCoV (2019-nCoV). U Kini ima 2981 žrtvi virusa, skoro 50 hiljada pacijenata je ozdravilo, a još 27,4 hiljade su zadržani u bolnicama.

Tema:
    Virus korona se širi planetom (3050)