01:00 20 Septembar 2020

Neobična forma bakterije koja je otkrivena na dnu okeana ima čudan metabolizam kakav nema nijedna do sada otkrivena forma. Sama stvara energiju i preživljava u svim uslovima.

Tim nemačkih naučnika navodi da otkriveni mikroorganizam ima neuobičajenu mogućnost da preživi kako na organskim, tako i neorganskim supstancama, i to bez potrebe za kiseonikom.

Naučnici su dugo sumnjali da ovako nešto postoji

Organizam, poznat kao Acetobacterium woodii, izabrao je za sebe čudne uslove života, tako da su mu dom hidrotermalni otvori, ali i creva termita.

​Sposobnost ove bakterije da stvori i koristi vodonik i ugljen dioksid da bi stvorila energiju je nešto što je čini jedinstvenom. Naučnici su, međutim, dugo sumnjali da ovakvo nešto postoji.

„I ranije se spekulisalo da mnogi drevni oblici života imaju metabolizam koji smo opisali kod bakterije A. woodii“, objasnio je mikrobiolog Folker Miler sa frankfurtskog Gete Univerziteta.

Prema njegovim rečima, tako nešto se sumnjalo i za Asgard arheju koja je otkrivena pre nekoliko godina na morskom dnu kraj obale Kalifornije.

Bakterije pod mikroskopom