17:28 29 Septembar 2020

Virus korona pretvara ljudske ćelije u zombije tako što ih podstiče da puštaju izdanke, filopodije, zahvaljujući kojima se virus lakše širi u telu zaraženog, tvrde autori nedavno objavljene studije Univerziteta Kalifornija.

Na fotografijama pod mikroskopom se vidi kako zaražene ćelije razvijaju filopodije, ćelijske izdanke koji su ispunjeni virusnom tečnošću, prenosi Tanjug.

Naučnici tvrde da se virus preko filopodija kreće kroz telo do zdravih ćelija i od njih stvara nove „zombi ćelije“, nosioce zaraze.

Sve do sada naučnici su verovali da se virus SARS kov-2 prenosi kao i drugi virusi, odnosno da napada zdravu ćeliju i pretvara je u mašinu za kopiranje.

Ovo otkriće ipak navodi na zloslutniji zaključak, a to je da je SARS kov-2 razvio „rezervni plan“ za izbegavanje imunološkog odgovora čoveka.

Nivan Krogan, profesor ćelijske i molekularne farmakologije Univerziteta Kalifornija, ocenio je da je zlokobna osobina virusa u korišćenju alternativnih načina da se zaraze druge ćelije, ali veruje da će ovo otkriće doprineti bržoj i efikasnijoj borbi protiv virusa korona.