04:58 16 April 2021

Međunarodni tim naučnika na čelu sa Fridgeir Grimsonom sa Bečkog univerziteta pronašao je do sada nepoznatu fosilnu vrstu muve u jami Mesel u Nemačkoj koja se nalazi pod zaštitom Uneska.

U stomaku muve pronađen je polen različitih biljaka čime su naučnici dobili uvid u način ishrane, tadašnju ekologiju i ulogu muve kao oprašivača. Studija je objavljena u stručnom časopisu "Kjurent bajolodži".

Polen u stomaku pronađene muve iz roda Hirmoneura omogućila je naučnicima da rekonstruišu njeno okruženje, biološku interakciju između biljaka i muve, kao i ponašanje muve pri uzimanju hrane. Danas se u tipične oprašivače ubrajaju pčele, leptiri i bumbari koji se delimično hrane polenom. Manje je poznato da i muve igraju ulogu u procesu oprašivanja.

"Sadržaj polena u stomaku fosilne muve dovodi do zaključka da su se muve pre 47 miliona godina hranile polenom i bile značajne za širenje polena različitih biljnih taksona", objašnjava Grimson sa Odeljenja za botaniku i istraživanje biodiverziteta i dodaje:

"U starim suptropskim i tropskim ekosistemima muve su verovatno bile značajniji oprašivači od pčela".

U stomaku muve pronađen je dominantno polen vodene vrbe i devojačkog grožđa. Vodena vrba raste u močvarnom i priobalnom području jezera, dok je devojačko grožđe puzavica koja se nalazi na drveću. Pretpostavlja se da muva nije prelazila velike razdaljine u potrazi za hranom i da je tražila polen biljaka u okruženju.

Muva