00:41 29 Maj 2020
Slušajte Sputnik
    Politika
    Preuzmite kraći link
    2338
    Pratite nas

    Izveštaj istraživačkog centra „Henri Džekson sosajeti“ pri britanskom parlamentu o kontaktu Britanaca s ruskim medijima još jedan je primer prenebregavanja slobode govora u zemlji koja sebe smatra etalonom liberalne demokratije, saopštila je Ambasada Rusije u Londonu.

    Izveštaj u kojem je stručnjak ovog centra Endru Foksal naveo svoje preporuke, pojavio se dan uoči početka debate u Evropskom parlamentu o rezoluciji o suprotstavljanju ruskim medijima, pre svega Sputnjiku i RT-u. 

    Ekspert u izveštaju pod naslovom „Korisni idioti Putina: britanski levičari i desničari i Rusija“ predlaže da se sudu javnosti izlože svi kontakti Britanaca s ruskim medijima ili predstavnicima ruskih vlasti. 

    Ambasada je ocenila da je reč o mešavini izvrnutih činjenica, autorovih izmišljotina i neproverenih glasina, a ponekad i o otvoreno lažnim insinuacijama. 

    „Odmah posle očigledno ispolitizovane odluke banke ’Nat vest‘ da blokira račune televizijskog kanala RT u Velikoj Britaniji, ovaj izveštaj je još jedan očigledan primer prenebregavanja principa slobode govora u zemlji koja sebe smatra etalonom liberalne demokratije“, navedeno je u saopštenju. 

    Ambasada navodi da autori izveštaja u suštini zahtevaju da se u Velikoj Britaniji uvede politička cenzura kada je reč o informacijama o Rusiji i da se prinudno ograniče kontakti Britanaca s ruskim medijima i političarima, kao i posete Rusiji. 

    „To znači da svi Britanci moraju da budu stavljeni u položaj državnih službenika s odgovarajućim ograničenjima u sferi kontakata i kretanja. Sa žaljenjem konstatujemo da se u Velikoj Britaniji nastavlja histerična antiruska informaciona kampanja, koju prate agresivni pokušaji da se uguši bilo kakvo drugačije razmišljanje i pravo na tačku gledišta koja je alternativa zvaničnoj. Oni koji stoje iza ovoga očigledno žive u sopstvenom svetu, žaleći za prošlošću i nadajući se da će vratiti vreme. Posavetovali bismo im kao lek film Stenlija Kjubrika ’Doktor Strejndžlav‘“, navedeno je u saopštenju. 

    Prema mišljenju autora izveštaja, aktivisti, novinari i političari dužni su da ukažu na proruske veze privatnih lica i partija iz čitavog političkog spektra i da u političkim debatama osporavaju njihovu pouzdanost. 

    Neophodno je širom Evrope sastaviti shemu ličnih i organizacionih veza političara levog i desnog usmerenja i njihovih ruskih kolega. 

    Foksal smatra da je sada, kada desni i levi pokreti jačaju u Evropi, neophodno „raskrinkavati njihove tajne izvore finansiranja“. 

    Autor izveštaja, takođe, predlaže poslanicima evropskih zemalja da unesu izmene u postojeće zakone ili da usvoje nove zakone koji bi naveli političare da prijavljuju sve svoje nastupe u medijima, kao i podatak da li su za to dobili novac. 

    U izveštaju se u više navrata spominju RT i Sputnjik, koji je u sastavu MIA „Rusija sevodnja“, ali ga je autor greškom uključio u „holding Raša Ttudej“, dok je RT podveo pod medijski holding MIA „Rusija sevodnja“. 


    Tagovi:
    rezolucija protiv ruskih medija, sloboda medija, sloboda govora, cenzura, mediji, Sputnjik, MIA Rosija Sevodnja, RT, Velika Britanija
    Standardi zajedniceDiskusija
    Komentariši preko Sputnik nalogaKomentariši preko Facebook naloga