14:35 18 Oktobar 2019
Slušajte Sputnik
    Raša tudej

    Rusija pobedila u informativnom ratu

    © Sputnik / Avgenij Bjatov
    Rusija
    Preuzmite kraći link
    6770
    Pratite nas

    Rukovodstvo Upravnog saveta za radiodifiziju (američka služba zadužena za državne medije kao što su „Glas Amerike“ i „Radio Sloboda“) smatra da Rusija pobeđuje u informativnom ratu koji je „sama pokrenula“.

    „Naši antiamerički konkurenti po snazi pobeđuju u informacionom ratu koji su sami pokrenuli… Strategija američkih medija treba da se promeni“, smatraju u Upravnom savetu za za radiodifiziju, prenosi francuski list „Ekspres“. Za deset godina Rusija je uspela da se učvrsti na međunarodnom informacionom polju, pre svega zahvaljujući televiziji „Raša tudej“ (RT) koja danas emituje program na osam jezika. Ona je pokrenuta 2005. godine po nalogu predsednika Vladimira Putina u dve svrhe: da se razruši monopol anglosaksonskih medija i stvori objektivna slika o Rusiji.

    Otelotvorenje nove ruske diplomatije

    „Krajnje vreme je da Zapad protrlja oči i vidi šta u Rusiji spremaju već deset godina!“, kliče poznati reporter i stručnjak za Rusiju Ana Niva. Prema njenim rečima, RT predstavlja „novu formu diplomatije“, sredstvo uz pomoć kojeg Ruska Federacija prenosi svetu svoj pogled na spoljnu politiku: „Niko nikoga ne obmanjuje. RT radi po nalogu. Osim toga, Ruse apsolutno ne brinu potrošena sredstva jer odlično znaju kakvo oružje predstavalja ova televizija“.

    Sakupivši milion i po potpisa, RT je postao najveći informativni kanal na Jutjubu, mnogo ispred Si-En-Ena i „Al Džazire“, koji imaju 875.000, odnosno 716.000 potpisa. Osim toga, to je jedina televizija koja je uspela da zabeleži milijardu pregleda. Pravi rekord. 

    Sve je počelo 2003. godine kada je Vladimir Putin zatražio da se napravi anketa o tome kako Amerikanci gledaju na Rusiju. Rezultat se pokazao kao dosta jasan. Predsednik je shvatio da njegova zemlja ima ozbiljne probleme sa imidžom. Kako bi to ispravio, rešio je da ne gubi vreme i stvori međunarodni informativni kanal na engleskom jeziku. On je trebao da omogući Moskvi da pruži odgovor izveštavanju stranih novinara koji su se bili fokusirali samo na korupciju i ljudska prava, davajući time lošu sliku o Rusiji. 

    Kremlju je potreba za televizijom postala jasnija nakon dva događaja: gasne krize sa Ukrajinom 2006. godine i gruzijske krize 2008. godine. Tokom tih događaja Rusija je postala meta oštrih napada, a njen imidž u inostranstvu je osetno opao. Tada je Kremlj odlučio da proširi i intenzivira svoju pi-ar strategiju. Kontranapad je počeo 2007. godine otvaranjem „Rusija el Jaum“, kanala namenjenog arapskoj publici. Dve godine kasnije RT je počeo da se emituje na španskom jeziku. U ovom slučaju cilj je opet bila latinoamerička publika sa kojom je već počeo da radi Si-En-En (španska verzija Si-En-Ena). U 2010. godini na američkom tržištu se otvara „RT Amerika“‘. Prošle godine na svet su se pojavile „RT UK“, „RT Dojčland“ i „RT Čajniz“. Od svog nastanka RT neprestano širi svoje prisustvo.

    Alternativna tačka mišljenja

    Iako RT teži da bude vesnik interesa Rusije, on to radi sa finesama koje nisu bile svojstvene programu „Radija Moskve“ iz Sovjetskog Saveza i Hladnog rata. Televizija je, prema izjavama njegovog rukovodstva, u suprotnosti sa informativnim „mejnstrimom“ i predlaže alternativni pogled na događaje. „Postavši ravnoteža tradicionalnim medijima ona potvrđuje svoju legitimnost“, objašnjava Ana Niva. Ništa bolje, ako želite da privučete sve one koji su razočarani istovetnim medijima (među njima ima dosta pristalaca teorije zavere).  
    Iako je tačka gledišta zaista alternativna, za formu se to ne može reći. „Kanal koristi savremenu televizijsku tehniku zapadne demokratije. Pri tome, talentovano“, Kao i kod svakog uglednog kanala, RT ima lentu vesti i  redakciju… On radi sve da ne odbije prosečnog gledaoca naviknutog na određenu šemu medija.

    Mobilna aplikacija Sputnik na srpskom jeziku
    © Sputnik / Sputnjik Srbija

    Sputnjik — poslednja karika u ruskom lancu

    Bez obzira na polemike, Rusija nema nameru da se zaustavlja na tako uspešnom putu. U novembru prošle godine ona pokreće novi medij, portal na 29 jezika! Sputnjik je najveći informativni brend sa savremenim centrima u najvažnijim svetskim prestonicama. Sputnjik govori ono što drugi prećutkuju. Nova organizacija preuzima dijalektiku RT jer takođe koristi alternativni pristup. Naziv nije slučajno izabran. U suštini, to je udarac šamar Amerikancima. Radi se o prvom veštačkom satelitu Zemlje koji je SSSR poslao u orbitu 1957. godine. Tada su američki mediji ovaj događaj krstili sa „Tehnološki Perl Harbur.

    Tagovi:
    informativni rat, Raša tudej, Sputnjik, Rusija, SAD
    Standardi zajedniceDiskusija
    Komentariši preko Facebook nalogaKomentariši preko Sputnik naloga