01:06 26 Novembar 2020
Slušajte Sputnik
    Rusija
    Preuzmite kraći link
    1740
    Pratite nas

    Zapadni mediji, među kojima su i ugledne svetske novinske agencije, nastavljaju da objavljuju informacije iz neproverenih izvora, ocrnjujući rusku vojnu kampanju protiv boraca Islamske države u Siriji. Novinari, pritom, ignorišu zvanična saopštenja Moskve.

    Vodeći mediji su ponovo optužili Rusiju za ubistvo civila tokom antiterorističke operacije u Siriji.

    Američki televizijski kanal Si-En-En emitovao je prilog u kojem jedan sirijski borac tvrdi da ruska avijacija bombarduje civile, a ne ustanike. „Naš cilj je da sprečimo rusku i iransku okupaciju“, nastavlja ovaj komandir dok njegove reči zaglušuje buka od ruskih borbenih aviona.

    Sledi optužujući zaključak dopisnika ovog kanala: „Moskva stvarnost prilagođava sebi, i to ne samo u regionu, na bojnom polju, nego i u diplomatskoj sferi“.

    „Raša tudej“ predlaže da se pogleda klasičan primer kako se stvarnost udešava prema sopstvenim potrebama. Evo šta je objavila ugledna novinska agencija AFP. Rusiju optužuju da su njeni avioni bombardovali poljsku bolnicu, usled čega je poginulo 13 civila. Ali kakav je izvor ove informacije? Organizacija koja to tvrdi naziva se „Sirijska opservatorija za ljudska prava“. Ako ste iz njenog naziva zaključili da se on nalazi u Siriji — niste pogodili. Čak je i teško nazvati organizacijom. Reč je o centru koji čini samo jedan čovek, Rama Abdurahman, koji živi u Velikoj Britaniji. Prema njegovom sopstvenom priznanju, on se oslanja na, citiramo, „izvore među sirijskim ustanicima koje sponzorišu SAD“.

    „Ja znam sve aktiviste Sirijskog centra“, uverava Rama Abdurahman. „Poslednji put sam bio u Siriji 2000. godine. Ali želeo sam da kažem da znam neke aktiviste centra posredno, preko zajedničkih prijatelja“. Ali ko su ti takozvani „poverljivi izvori s mesta događaja“?

    Nedavno je bio objavljen video-materijal na kojem je navodno zabeležen momenat bombardovanja ciljeva u provinciji Idlib. Video-snimak je objavio aktivista opozicione organizacije „Beli šlemovi“ koja je već uhvaćena u falsifikovanju dokaza stradanja civila u ruskom bombardovanju. 

    Pre tri nedelje, kada je Rusija počela operaciju protiv Islamske države, „Beli šlemovi“ su iskoristili nekakav snimak kako bi potvrdili vest. On je, međutim, napravljen 25. septembra, pet dana pre početka ruske operacije. 

    Bernar Anri Levi
    © AFP 2020 / BERTRAND GUAY

    Rusija je potvrdila da je zaista bombardovala mesto na kom se okupljaju vođe terorističkih grupa u provinciji Idlib. Upravo ovu oblast vidimo na snimku. Ministarstvo odbrane Rusije je čak objavilo na internetu svoj video-klip, ukazavši na tip bačene bombe — KAB-500. Čovek ne treba da bude vojni stručnjak da bi shvatio da je nemoguće kamerom snimiti eksploziju bombe od 500 kilograma s rastojanja od nekoliko metara, a pritom ostati živ. Ali „Raša tudej“ se ipak konsultovala sa stručnjakom.

    „Eksplozija na video snimku ne liči na eksploziju bombe bačene iz aviona. Pre svega, municija je letela pod uglom i, sudeći po karakteru eksplozije, to je bio artiljerijski napad“, rezimira bivši saradnik Pentagona Majkl Maluf.

    Prava bomba KAB-500 ostavlja iza sebe ogroman oblak u vidu pečurke. Na klipu snimatelj staje na noge odmah posle eksplozije koja se desila na nekoliko metara od njega, a onda brzo beži kroz nekakav oblačić prašine koji se momentalno raspršuje. 

    Pre nego što neko kaže da Moskva modelira stvarnost prema sopstvenim potrebama, zapadni mediji bi trebalo da pogledaju sopstvene reportaže.

    Tagovi:
    AFP, zapadni mediji, vazdušni udari, Si-En-En, propaganda, Sirija
    Standardi zajedniceDiskusija
    Komentariši preko Sputnik nalogaKomentariši preko Facebook naloga