12:01 24 Septembar 2019
Slušajte Sputnik
    Glavna urednica Rosija sevodnja Margarita Simonjan

    Simonjanova američkim kolegama: Naučite da proveravate činjenice

    © Sputnik / Ilья Pitalev
    Rusija
    Preuzmite kraći link
    2660
    Pratite nas

    Glavna urednica RT Margarita Simonjan okarakterisala je kao laž izjavu američkog senatora Roba Portmana o budžetu vašingtonske redakcije tog ruskog televizijskog kanala.

    Američki senatori Rob Portman i Kris Merfi podneli su Senatu na razmatranje nacrt projekta koji će Sjedinjenim Američkim Državama pomoći da vode informacionu borbu sa Rusijom, Kinom i drugim zemljama.

    Senatori su u nacrtu zakona ukazali da Kina troši milijarde dolara na propagandu, a „troškovi za održavanje samo jedne vašingtonske kancelarije ruskog informacionog televizijskog kanala RT, koji sponzoriše država, prema nekim informacijama, iznose 400 miliona dolara godišnje“.

    Niz medija, uključujući „Glas Amerike“ i „Dojče vele“, objavio je saopštenje da se u SAD razmatra zakon o borbi protiv „propagande“ Rusije i Kine. 

    Tvrdi se da „24–časovni ruski televizijski kanal Raša tudej samo na svoju redakciju u Vašingtonu troši 400 miliona dolara godišnje, dok SAD za izveštavanje širom sveta izdvajaju 768 miliona“. 

    „Američki senator Portman drsko laže o mitskih 400 miliona dolara koje navodno troši RT samo u Vašingtonu, a zapadnu mediji su tu laž radosno prihvatili. Kolege iz ’Dojče velea‘ i ’Glasa Amerika‘, kada ćemo naučiti da proveravamo činjenice? Naš budžet za ceo kanal je 1,5 puta manji, to je otvorena i mnogo puta objavljena informacija. U svakoj pristojnoj redakciji za to bi odavno sa stidom podelili otkaze“, izjavila je Simonjanova. 

    Televizijski kanal RT obratio se na adresu „Dojče velea“ sa molbom da koriguje te podatke jer oni nisu istiniti. Prvobitni budžet kanala za 2016. godinu bio je 277 miliona dolara, ali je u januaru vlada zemlje odlučila da smanji izdatke iz državnog budžeta za 10 odsto, tako da je budžet RT 248 miliona dolara. 

    Treba navesti i da „Dočje vele“ godišnje dobija 294 miliona evra iz budžeta Nemačke.

    Tagovi:
    informaciona borba, senatori, finansiranje, mediji, propaganda, Glas Amerike, Dojče vele, RT, Margarita Simonjan, Nemačka, SAD, Kina, Rusija
    Standardi zajedniceDiskusija
    Komentariši preko Facebook nalogaKomentariši preko Sputnik naloga