11:16 20 Septembar 2020
Slušajte Sputnik
    Rusija
    Preuzmite kraći link
    1471
    Pratite nas

    Glavna urednica agencije „Sputnjik“ i televizije RT Margarita Simonjan i redakcija televizije uputili su pismo radiju „Slobodna Evropa“ sa pozivom da osudi izjavu glavnog urednika Karnegi centra Aleksandra Baunova, koju je radio citirao, a koji je istakao nacionalnost Simonjanove.

    U dokumentu se navodi da je pominjanje nacionalnosti zaposlenih na televiziji bez ikakvih osnova pokazivanje domaćeg nacionalizma. Slično pismo upućeno je moskovskom Karnegi centru.

    Ranije je Baunov napisao na Fejsbuku da je sirijska vojska „uprkos podršci ruske avijacije ponovo predala Palmiru sadistima DAEŠ-a“. Kasnije je ova izjava dospela u materijal na sajtu radija Slobodna Evropa. Baunov tekst takođe sadrži izraz „i svejedno, upravo sada jedan broj ljudi nastavlja da tvrdi da su glavna opasnost za čitavo čovečanstvo Jermenka Margarita Simonjan i sajt ’Sputnjik‘“.

    „Nečuveno je da američki državni medij Radio Slobodna Evropa smatra da je moguće objaviti ove nacističke izjave na svom sajtu bez ikakvog komentara i osude. Ovakve izjave su u suprotnosti sa novinarskim standardima BBG-a, narušavaju demokratske vrednosti slobode i jednakosti o kojima toliko aktivno govore američki državni mediji i koji su potpuno nedopustivi, kako u Sjedinjenim Američkim Državama tako i u bilo kojoj drugoj civilizovanoj zemlji sveta“, navodi se u otvorenom pismu Simonjanove i RT upućenom Upravnom odboru za radiodifuziju (BBG) i Radiju Slobodna Evropa.

    „Iskreno se nadamo da će rukovodstvo BBG-a i radio-stanica Radio Slobodna Evropa osuditi objavljivanje ovakvih izjava na svom sajtu“, piše u dokumentu.

    U njemu se takođe ističe da na samoj televiziji na čijem je čelu Simonjanova više od jedne decenije, radi oko dve hiljade ljudi iz više od 40 zemalja i niko nije zainteresovan za njihovu etničku pripadnost.

    „Neki od njih, uključujući i glavnu urednicu, u različitim vremenima bili su podvrgnuti etničkoj diskriminaciji. Pominjanje nacionalnosti zaposlenih na televiziji bez ikakvog osnova je manifestacija nacionalizma i nacizma, koji su, kao i bilo koji drugi oblik etničke netrpeljivosti, neprihvatljivi u civilizovanom društvu“, navodi se u pismu.

    Sama Simonjanova je, komentarišući ovu situaciju, rekla da nju „najviše iznenađuju ljudi koji ne razumeju ili se pretvaraju da ne razumeju da je to apsolutno nacistička, rasistička izjava“.

    „Za one koji ne razumeju želim da kažem, a vi jednostavno zamislite da su ruski državni mediji napisali ’Jevrejin Aleksej Venidiktov‘, na primer, ili nešto slično. Možete li da zamislite kakva bi se buka podigla. Glavnom uredniku tih medija bio bi zabranjen ulazak u sve pristojne zemlje, uveli bi sankcije i još mnogo toga. A ovde kažu, pa, dobro, nije to ništa posebno. Američki državni mediji objavljuju stvari koje je u Americi jednostavno nemoguće zamisliti. To jednostavno nije dozvoljeno u samim Sjedinjenim Američkim Državama“, rekla je Simonjanova.

    U sličnom otvorenom pismu upućenom moskovskom centru „Karnegi“ autori pisma takođe su istakli „potpuno neprimereno, netaktično i besmisleno pominjanje jermenskih korena“ Simonjanove. U pismu se navodi da posebno ogorčenje predstavlja činjenica da je izjavu dao glavni urednik Centra, koji je filijala „Karnegi fondacije“, čiji je osnovni zadatak „promovisanje saradnje među državama“.

    „Moskovski Karnegi centar, kako se navodi na zvaničnom sajtu organizacije, zapošljava najrazličitije stručnjake koji su ujedinjeni u posvećenosti principima naučnog pristupa i objektivne analize‘, a njeni stručnjaci ’ne samo da su odlično upućeni u specifičnosti lokalnih realnosti, već ih vide iz globalne perspektive‘. Iskreno se nadamo da će Karnegi centar u Moskvi osuditi izjavu glavnog urednika sajta carnegie.ru“, navodi se u pismu.

    Tagovi:
    nacionalizam, osuda, pismo, Radio Sloboda, Moskovski Karnegi centar, Margarita Simonjan
    Standardi zajedniceDiskusija
    Komentariši preko Sputnik nalogaKomentariši preko Facebook naloga