03:58 12 April 2021
Slušajte Sputnik
    Rusija
    Preuzmite kraći link
    0 81
    Pratite nas

    Televizija Si-En-En uklonila je sa svog sajta priču o istrazi Senata o mogućim vezama jednog od predstavnika prelaznog tima Donalda Trampa sa „malo poznatim“ Ruskim fondom za direktne investicije.

    Predsednik SAD Donald Tramp na Molotvenom doručku
    © REUTERS / /Carlos Barria

    Na nestanak članka i tvita o njemu obratio je pažnju „Bazfid“. Novinari portala pitali su Si-En-En za komentar. Sat vremena kasnije pojavila se poruka urednika sajta čiji je link predstavnik televizije poslao „Bazfidu“ kao odgovor na njihov zahtev. On nije odgovorio na pitanje zašto je priča uklonjena.

    „Ova priča ne ispunjava uređivačke standarde Si-En-Ena, pa smo je stoga uklonili. Linkovi na nju više ne rade. Si-En-En se izvinjava gospodinu Skaramuciju“, navodi se u napomeni.

    Koji konkretno delovi članka ne ispunjavaju uređivačke standarde urednik nije precizirao.

    Antoni Skaramuci je jedan od predstavnika prelaznog Trampovog tima. U uklonjenom članku Si-En-Ena, pozivajući se na neimenovani izvor u Kongresu, govorilo se da Odbor za obaveštajne službe u Senatu sprovodi istragu o vezama Skaramucija sa ruskim Fondom. Konkretno, govori se o njegovom sastanku sa direktorom Fonda Kirilom Dmitrijevim „samo četiri dana pre inauguracije“ Trampa, na kojem se navodno razgovaralo o ukidanju sankcija Rusiji.

    Predstavnik Fonda je, komentarišući ovaj članak, obratio pažnju na niz „činjeničnih grešaka“ u njemu, o kojima su, prema njegovim rečima, saopštili novinarima. Konkretno, u tekstu Si-En-Ena se kaže da aktivnosti fonda nadgleda „Vnešekonombank. Zapravo, ruski Fond za direktne investicije je 2016. postao nezavisni suvereni fond čija aktivnost nema nikakve veze sa tom bankom.

    Predsednik SAD Donald Tramp obraća se predstavnicima medija u Beloj kući
    © AP Photo / Evan Vucci

    Novinar „Bazfida“ je, obraćajući pažnju na propust Si-En-Ena, istakao da uklanjanje materijala sa sajta bez ikakvog objašnjenja predstavlja ozbiljno kršenje novinarske etike.

    Si-En-En je i ranije sklanjao sa sajta sadržaje zbog „neusklađenosti sa uređivačkim standardima“. U februaru 2014. godine televizija je objavila listu „najružnijih“ spomenika sveta, među kojima je spomenik „Hrabrost“ braniocima Brestovske tvrđave u Belorusiji.

    Autori liste ironično su opisali ratnika koji simbolizuje hrabrost sovjetskog naroda u Velikom otadžbinskom ratu kao čoveka koji je ili „ogorčen“ ili „pati od opstipacije“. Javnost je taj opis smatrala uvredljivim.

    Na kraju je Si-En-En potpuno uklonio listu i izvinio se čitaocima, istakavši da nisu želeli da uvrede ničija osećanja.

    Slično:

    Tramp: Obama je mogao da zaustavi Rusiju, a zašto nije...
    Bela kuća ne želi da bude saterana u ćošak antiruskim sankcijama
    Tagovi:
    tekst, uklanjanje, Si-En-En, Bazfid
    Standardi zajedniceDiskusija
    Komentariši preko Sputnik nalogaKomentariši preko Facebook naloga