23:22 21 Avgust 2019
Slušajte Sputnik
    Paviljon televizije RT i Rusija 24 na međunarodnom investicionom forumu u Sočiju

    RT činjenicama protiv „Tajmsa“

    © Sputnik / Nina Zotina
    Rusija
    Preuzmite kraći link
    0 151

    Čini se da britanski list „Tajms“ priprema da navede priču RT kako namerava da zatvori svoje račune u britanskoj državnoj banci kao primer lažnih vesti namenjenih daljoj politici Kremlja. RT navodi činjenice.

    Raša tudej
    © Sputnik / Igorь Russak

    Priča je počela 2016. godine, kada je Nacionalna vestminsterska banka (NatVest) uputila pismo televiziji „Rusija sevodnja“ u Velikoj Britaniji (Russia Today TV UK Ltd) navodeći da joj više neće pružati bankarske usluge. U pismu se navodi da cela grupa Kraljevske banke Škotske, čiji je deo NatVest, više neće biti dostupna RT, da je odluka konačna i da nije predmet rasprave.

    Glavna urednica RT Margarita Simonjan podelila je ove vesti na svom Tviteru. Mnogi komentatori su izrazili ogorčenost zbog ove odluke koja je smatrana napadom na medijsku kuću koja je često išla protiv priča koje prevladavaju u mejnstrim britanskim medijima. Činjenica da je Kraljevska banka pod kontrolom Britanskog trezora navela je neke ljude da veruju da je odluka možda doneta pod uticajem britanske vlade.

    Skorašnje zatvaranje bilo je medijski pokriveno širom sveta, a komentarisali su ga visoki ruski zvaničnici, uključujući i ministra spoljnih poslova Sergeja Lavrova. Na kraju je NatVest izabrao da promeni odluku.

    U četvrtak je „Tajms“ poslao RT zahtev da komentariše priču koju očigledno priprema o prvobitnoj odluci NatVesta, tvrdeći da je RT izazvala međunarodnu kritiku Britanije objavljivanjem lažne priče. U zahtevu se navodi da je RT lažno izveštavala kako bi podržala priču ruske vlade.

    Navodi su očigledno zasnovani na činjenici da je pismo upućeno televiziji RT u Velikoj Britaniji (RT UK), a ne samom kanalu.

    Čini se da se „Tajmsova“ priča ne razlikuje od onoga što su ostali britanski mediji objavljivali u to vreme.

    Već tada je televizija RT objasnila da je prekid finansijskog poslovanja kompanije, na koji se RT UK oslanja za isplatu plata desetini radnika i drugih ključnih troškova, mogao da utiče na rad stanice.

    Zapravo, „Tajms“ je već pitao RT o odnosima između NatVesta i RT UK 18. oktobra 2016. godine, kada mu je eksplicitno rečeno da je „NatVest vodi bankarsko poslovanje RT UK“, koji je filijala RT u Velikoj Britaniji. Taj zahtev „Tajmsa“ je, ironično, potpisan istim imenom kao i najnoviji imejl.

    Slično:

    Simonjanova: Ugrožavanje slobode govora u Francuskoj
    Makronove laži o Sputnjiku i RT — nevaspitanje i jeftin vodvilj
    Tagovi:
    lažne vesti, Nacionalna vestminsterska banka, Tajms, RT, Velika Britanija
    Standardi zajedniceDiskusija
    Komentariši preko Facebook nalogaKomentariši preko Sputnik naloga