18:56 06 Mart 2021
Slušajte Sputnik
    Rusija
    Preuzmite kraći link
    1201
    Pratite nas

    Glavni urednik televizije RT i agencije Sputnjik Margarita Simonjan obratila se Savetu federacije u okviru „Vremena eksperta“ na temu RT „u kontekstu pritiska na televiziju od strane vlasti, korporacija i zvaničnika u inostranstvu“.

    Ministarstvo pravde SAD stavilo je televiziju „RT Amerika“ na spisak stranih agenata po Zakonu o stranim agencijama iz 1938. godine, pri tome mnogi drugi strani državni mediji kao što su britanski Bi-Bi-Si, kineski Si-Si-Ti-Vi, francuska televizija „Frans 24“, nemačka radio-stanica „Dojče vele“, nisu registrovani kao takvi. Glavni i odgovorni urednik RT i Sputnjik Margarita Simonjan izjavila je da je televizija birala između registracije i krivičnog dela i u vezi sa tim čestitala „američkoj slobodi govora i svima koji u nju još uvek veruju“.

    „Nakon toga, nekoliko naših strateških partnera nas je odmah obavestilo da više ne mogu da nam pružaju svoje usluge, ne mogu da pružaju usluge stranom agentu. Drugi partneri su nam saopštili da će pooštriti uslove“, rekla je ona.

    Ona je dodala da „od ove godine u SAD upravo vlada odlučuje šta je novinarstvo, a šta propaganda“.

    Simonjanova je naglasila da zaposleni na televiziji sada rade u veoma teškim uslovima, psihološki i administrativno.

    „Ovo su ljudi koji bukvalno širom sveta žive u ratu. Radimo u onim mestima gde uopšte nema nikakvih reportera… Zapadni mediji već odavno su prestali da rizikuju živote svojih novinara… Samo mi, naši momci, devojke, od kojih neki već imaju decu, nastavljamo da idemo u ova mesta da bismo pokazali celom svetu šta se tamo dešava. I za to, bukvalno za to, ih proglašavaju stranim agentima… To je bio težak psihološki udar“, rekla je ona.

    O američkom vojnom budžetu

    Zakon o budžetu odbrane SAD ograničiće pristup kablovskim i satelitskim mrežama televiziji „RT Amerika“, rekla je glavni urednik RT-a.

    „Zakon o vojnom budžetu SAD, koji se nalazi u Senatu, ograničiće naš pristup kablovskim i satelitskim mrežama za emitovanje. Počeo je neverovatan pritisak na sve stručnjake, goste koji dolaze kod nas, ne samo u SAD, nego i u Velikoj Britaniji i američkim satelitima“, dodala je ona.

    Prema njenim rečima, britanski ministar spoljnih poslova Boris Džonson „javno je ponizio predstavnike britanske opozicije zbog činjenice da oni nastavljaju da dolaze kod nas u televiziju i gotovo da ih je nazvao neprijateljoma naroda“.

    „Počeo je pritisak na brendove, pre svega britanske brendove, koji su se reklamirali na RT-u“.  

    Prema njenim rečima RT nastavlja da bude običan medij koji se razlikuje samo u tome što ne izveštava kao svi ostali mejnstrim mediji u SAD.

    O budžetu „RT Amerika“

    Budžet televizije „RT Amerika“ je smešno mali da bi uticao na američku politiku, za mesec dana televizija troši isto koliko Si-Bi-Es za sedam sati, istakla je Simonjanova.

    „Resursi koje strani mediji koriste za vršenje uticaja u Rusiji su nesrazmerni sa resursima koje mi posedujemo. Blumberg je izračunao da je budžet ’RT Amerike‘ smešno mali. Zamislite, ’RT Amerika‘ mesečno troši onoliko koliko Si-Bi-Es potroši za sedam sati. A takvih Si-Bi-Es-ova znate koliko ima, to su desetine organizacija. Za mesec dana potrošimo koliko i oni za sedam sati“, naglasila je Simonjanova.

    Cenzura „Gugla“

    Simonjanova je obratila pažnju senatora i na situaciju sa kompanijom „Gugl“. Ona je rekla da „Gugl“ radi na smanjenju sadržaja RT-a i Sputnjika u svom pregledu vesti.

    „’Gugl‘ i ’Fejsbuk‘ su izjavili da o RT-u ne postoje dokazi manipulacije naše platforme, ili kršenja naše politike, pa ipak, kanalima RT-a na platformi Jutjub oduzet je prioritetni status Google Preferred. Bukvalno juče su ’Gugl‘, ’Fejsbuk‘ i ’Tviter‘ saopštili da sada nameravaju da pomognu u istrazi vlasti Velike Britanije o mešanju Rusije i u ’bregzit‘. Ali najtužnije je što je direktor holdinga ’Alfabet‘, tj. ’Gugla‘, Erik Šmit, rekao: radimo na otkrivanju ovih stvari i smanjenju takvih sajtova u objavljivanju vesti“, istakla je Simonjanova.

    Uglavnom se radi o sajtovima RT-a i Sputnjika, dodala je ona.

    „O čemu se radi? Radi se o pravoj cenzuri. Odnosno, sada naše vesti, naši video-snimci i druge informacije koje dolaze od nas, u Guglovoj pretrazi, a time i na Jutjubu, jer Jutjub pripada Guglu, biće veštački smanjeni i cenzurisani na druge načine. Zašto? Zato što je CIA objavila izveštaj sa mojom karikaturom u kojem se bez dokaza smatra da smo se mešali u izbore u Sjedinjenim Američkim Državama“, zaključila je Simonjanova.

    Matvijenkova zahvalila RT-u za profesionalizam

    Predsedavajuća Saveta Federacije Rusije Valentina Matvijenko zahvalila je televiziji RT za profesionalizam i dostojno predstavljanje Rusije u svetu.

    „Savet Federacije je sa vama. Uvek ćemo štititi naše medije, uvek ćemo vam biti na raspolaganju“, istakla je Matvijenkova.

    Ona je zahvalila kanalu za „istrajnost, hrabrost i dostojno predstavljanje Rusije“ na međunarodnom nivou.

    Slično:

    „Gugl“ objasnio „derankiranje“ materijala Sputnjika i RT-a
    Simonjanova će Savetu federacije govoriti o pritisku na RT u inostranstvu
    Tagovi:
    pritisak, Savet federacije, Sputnjik, RT, Margarita Simonjan
    Standardi zajedniceDiskusija
    Komentariši preko Sputnik nalogaKomentariši preko Facebook naloga