04:52 05 Decembar 2020
Slušajte Sputnik
    Rusija
    Preuzmite kraći link
    1371
    Pratite nas

    Britanski mediji usaglašeno su reagovali na informaciju da televizija RT iznajmljuje studije Bi-Bi-Sija. Dva lista, „Tajms“ i „Dejli mejl“, pokušali su da naprave senzaciju od uobičajene televizijske prakse.

    Oba lista uputila su RT identične zahteve, a novinari su se za komentare obratili političarima uznemirenim zbog sve većeg uticaja ruskog televizijskog kanala. 

    Britanski list „Tajms“, koji prati RT s posebnim interesovanjem, posvetio je ruskom kanalu novi tekst. Novinari lista skrenuli su pažnju na reportažu u kojoj se advokat iz Lidsa pojavio s logotipima Bi-Bi-Sija Jorkšir u pozadini. Taj detalj bio je povod za objavljivanje članka s gromoglasnim naslovom: „Bi-Bi-Si izdaje studio kremaljskom televizijskom kanalu“.

    Iznajmljivanje studija je, zapravo, uobičajena televizijska praksa. I britanski televizijski kanali koriste studije Ruske državne radio-televizije kada im je potrebno da snime direktno uključenje iz Rusije. O tome govori i sam Bi-Bi-Si. 

    „Kao i svaka međunarodna medijska kompanija, iznajmljujemo svoje platforme drugim medijima u skladu s utvrđenim cenovnikom“, saopšteno je na sajtu Bi-Bi-Sija. 

    Ipak, novinari „Tajmsa“ videli su u tome senzaciju. I ne samo oni. Materijal na tu temu namerava da objavi i „Dejli mejl“. Oba lista tražila su od RT istu informaciju — koliko je puta televizijski kanal iznajmio studije Bi-Bi-Sija.

    „Dejli mejl“ čak i ne skriva da piše „upravo isti takav članak“ kao i „Tajms“. List navodi da namerava da priča o „zabrinutosti britanskih političara povodom veza RT s ruskim vlastima“. 

    Upravo taj pristup koristi „Tajms“ pokušavajući da opravda optužbe na račun televizije. 

    „Bi-Bi-Si ima određene obaveze prema onima koji plaćaju usluge izveštavanja: pored ostalog, da garantuje poštovanje visokih standarda i etike u skladu s očekivanjima britanskog društva. Bi-Bi-Si treba da postavi sebi pitanje odgovara li saradnja s RT tim standardima i toj etici. Po mom mišljenju, odgovor može da bude samo jedan — ne“, citira „Tajms“ šefa Specijalnog komiteta Donjeg doma Parlamenta Velike Britanije za pitanja medija Damijana Kolinsa.

    Kolins je, da podsetimo, negodovao i zbog toga što Tviter nije potvrdio teoriju o mešanju Rusije u „bregzit“. U decembru je zatražio novi izveštaj, ali mesec dana kasnije kompanija je ponovo saopštila da nema dokaza da se Moskva bavila manipulacijama. 

    Uspesi RT zaista mogu da utiču na britanske novinare

    „Mi smo zbilja uznemireni zbog toga što sve veće prisustvo RT na britanskom tržištu utiče na zdravlje saradnika ’Tajmsa‘, ukoliko se ima u vidu zastupljenost lista na našem kanalu“, saopštila je pres-služba RT odgovarajući na zahtev lista.

    U odgovoru „Dejli mejlu“ televizijski kanal je podsetio da je vreme da britanski listovi ponovo postanu nezavisni, makar jedni od drugih.

    „Interesantno je to što ’Dejli mejl‘ postavlja ista pitanja kao i ’Tajms‘, praktično doslovno. Moguće je da upravo zbog toga pristup RT (’Postavljajte što više pitanja‘) tako odjekuje među britanskim gledaocima i tako ’plaši‘ britanske političare.“ 


    Tagovi:
    britanski mediji, Tajms, senzacija, Dejli mejl, Bi-Bi-Si, RT, Velika Britanija
    Standardi zajedniceDiskusija
    Komentariši preko Sputnik nalogaKomentariši preko Facebook naloga