19:27 20 Maj 2019
Slušajte Sputnik
    Julija Skripalj tokom intervjua u Londonu

    Ambasada Rusije: Članak „Telegrafa“ o Skripaljevima — falsifikat

    © AP Photo / Dylan Martinez
    Rusija
    Preuzmite kraći link
    Britansko-ruski hladni rat (90)
    0 151

    Objavljivanje u dnevnom listu „Telegraf“ o životu bivšeg pukovnika GRU Sergeja Skripalja i njegove ćerke Julije u Velikoj Britaniji nakon incidenta u Solsberiju predstavlja informacioni falsifikat bez činjenica koje to potvrđuju, saopštio je portparol ruske ambasade u Londonu.

    Ambasada Rusije smatra da ova publikacija predstavlja „još jedan informacioni falsifikat koji nije zvanične prirode i ne može se proveriti“.

    „Ne navode se nikakve nove činjenice o okolnostima incidenta u Solsberiju, a da ne govorim o dokazima. Na taj način slika incidenta ostaje jednako zbunjujuća kao i ranije“, naglasila je ruska diplomatska misija. 

    Dokaz za to je da nema nikakvih zvaničnih informacija o tome „gde su se Sergej i Julija Skripalj nalazili i šta su radili nakon što su u jutro 4. marta izašli iz kuće u pravcu laboratorije Porton Daun sa navodno isključenim telefonima“.

    „Što se tiče izveštaja da Skripaljevi žive na jugu Engleske i da im je promenjen izgled, a Juliji Skripalj pronađen posao koji zahteva znanje ruskog jezika, održavanje kontakta sa prijateljima i tako dalje, oni, ako se pažljivo pročita, nisu ništa više do pretpostavke ljudi koji se navodno razumeju u način rada britanskih obaveštajnih službi u takvim situacijama. To su pretpostavke koje ne zaslužuju ozbiljan komentar“, ističe ambasada.

    U stvari, majka Sergeja Skripalja svih ovih meseci nije imala mogućnost da razgovara ni sa svojim sinom ni sa Julijom. Pritom zvanični London, kršeći svoje međunarodne pravne obaveze, odbacuje ruske zahteve za konzularnu posete državljanima Rusije, skriva njihovo mesto boravka i odbija pravnu pomoć ruskim istražiteljima, dodaje ambasada.

    „Na taj način građani Rusije Sergej i Julija Skripalj ostaju u poziciji nasilno zadržanih lica, a stvarne okolnosti incidenta od 4. marta nisu ustanovljeni. Mala je verovatnoća da će ovde pomoći širenje ’curenja‘ i razmatranja ’stručnjaka‘“, zaključuje diplomatska misija.

    Hakerski napad
    © Sputnik / Vladimir Trefilov

    Ranije ove nedelje list je objavio materijal pozivajući se na vladine izvore da Skripaljevi trenutno navodno žive na jugu Engleske i leče se pod nadzorom uskog kruga medicinskih stručnjaka. List je takođe pisao da su britanske vlasti utvrdile sve detalje o pokušaju ubistva Sergeja i Julije Skripalj.

    U britanskom gradu Solsberiju 4. marta su otrovani bivši pukovnik Glavne operativne uprave Rusije (GRU), Sergej Skripalj, koji je radio za britanske obaveštajne službe, i njegova ćerka Julija. Britanska strana tvrdi da je u trovanje Skripaljevih supstancom A234 umešana Rusija, što Rusija kategorički negira.

    Tema:
    Britansko-ruski hladni rat (90)
    Tagovi:
    slučaj Skripalj, Velika Britanija
    Standardi zajedniceDiskusija
    Komentariši preko Facebook nalogaKomentariši preko Sputnik naloga