06:47 19 Jul 2019
Slušajte Sputnik
    Demonstranti žuti prsluci tokom protesta u Parizu

    Zaharova: Da li je Makron glavni proizvođač lažnih vesti u Francuskoj

    © AP Photo / Michel Euler
    Rusija
    Preuzmite kraći link
    2941

    Portparolka Ministarstva spoljnih poslova Rusije Marija Zaharova prokomentarisala je izjavu francuskog predsednika Emanuela Makrona da se Rusija, a posebno agencija Sputnjik i televizijski kanal RT, navodno mešaju u unutrašnju političku krizu u zemlji, rekavši da su ove optužbe lažne i bez dokaza.

    Zaharova je dodala da francuske vlasti zabranjuju podređenima da komuniciraju sa pomenutim medijima. Kako je ranije preneo list „Poan“, na sastanku sa francuskim novinarima predsednik Makron je, komentarišući situaciju sa pokretom „Žuti prsluci“, izjavio da jedan od vođa pokreta Erik Drue „medijski proizvod, proizvod društvenih mreža“. Kako je Makron rekao, mediji sve više prate informacije sa društvenih mreža, smatrajući nešto „važnim i legitimnim“, na osnovu toga što „na internetu postoji takav pokret“. Predsednik je istakao da takve pokrete iniciraju grupe koje se bave manipulacijom.

    Makron je napomenuo da su „Žuti prsluci“ dobijali uputstva iz inostranstva, a njihove aktivnosti podržavaju „kupljeni nalozi na društvenim mrežama i trolovi“. Među njima je izdvojio kanal RT i agenciju Sputnjik. U svojim izjavama Makron je istakao da u osvetljavanju slučaja Benala, i u situaciji sa „Žutim prslucima“, sfere fašista, levice i ruska sfera predstavljaju 90 odsto pokreta na internetu.

    Zaharova je izjavila da Makron „nije precizirao koje informacije su ga navele da dođe do takvih zaključaka“. Ipak, lider Francuske je uveren da ruski mediji kao što su RT i Sputnjik kupuju korisničke naloge na društvenim mrežama i preko njih pokreću „eksplozivne teme političkih diskusija“, istakla je Zaharova.

    „Ako ovaj materijal prenosi sve tačno, onda je predsednik Makron glavni proizvođač lažnih vesti u Francuskoj, a sva njegova aktivnost u borbi protiv ovog zla je lažna“, napisala je Zaharova na svom nalogu na Fejsbuku.

    „Prvo, RT i Sputnjik ne kupuju nikakve naloge na društvenim mrežama. Više puta je zahtevano od francuske strane da podnesu dokaze za takve optužbe, ali nijedan nisu predočili, jer je to izmišljotina“, dodala je Zaharova.

    Zaharova je takođe skrenula pažnju na činjenicu da se učesnici protesta „Žuti prsluci“ češće pojavljuju u programu kanala RT i Sputnjik nego zvanični predstavnici, jer francuske vlasti zabranjuju svojim podređenima da komuniciraju sa pomenutim medijima. Ona je podsetila da zapadni mediji obezbeđuju platformu za učesnike bilo kojih opozicionih pokreta u zemljama čija se zvanična politika ne poklapa sa Zapadnom. Ali u isto vreme, francuski mediji retko navode izjave zvaničnika, a u poslednje vreme, čak su i odbijali da objavljuju intervjue sa predstavnicima ruske vlade, istakla je portparolka MID-a Rusije. Na primer, „Figaro“ nije objavio intervju sa Sergejom Lavrovom, koga je intervjuisao zamenik glavnog urednika tog lista.

    „Četvrto, stavljanje Rusa i fašista u isti koš je ili retka podlost ili totalna nepismenost. Usput rečeno, moguća je uspešna kombinacija dve osobine istovremeno u jednoj osobi. Ako predsednik Francuske želi da povuče istorijske paralele, onda je bolje da uporedi Hitlera sa Napoleonom. Mi ćemo pomoći sa materijalima“, rezimirala je Zaharova.    

    Tagovi:
    Francuska, Rusija
    Standardi zajedniceDiskusija
    Komentariši preko Facebook nalogaKomentariši preko Sputnik naloga