07:58 11 Decembar 2019
Slušajte Sputnik
    Slide 12, thanking RT for considering the proposal

    Fejsbuk na Si-En-Enove pritužbe blokirao naloge RT-a (video)

    © Foto : RT
    Rusija
    Preuzmite kraći link
    2244
    Pratite nas

    Blokiranje niza korisničkih naloga od strane društvene mreže Fejsbuk nakon izveštaja Si-En-Ena predstavlja otvorenu geopolitičku konfrontaciju, izjavila je glavna urednica televizije RT Margarita Simonjan.

    Fejsbuk je blokirao projekat televizije RT „In the Now“ koji vodi Anisa Navej, kao i stranice koje su povezane sa njim — Soapbox, Waste-Ed i Backthen. Skoro u isto vreme, na Si-En-Enu se pojavila priča koja „razotkriva“ povezanost tih stranica sa RT-om.

    Pritom kompanija kojoj pripadaju blokirani nalozi ne poriče da je zaista povezana sa ruskom televizijom RT, ali su istakli da nisu narušili nikakva pravila.

    „Si-En-En je još jednom istupio kao desna ruka Stejt departmenta, NATO-a i svega što je s tim povezano. I Fejbuk se tako poneo. Si-En-En čak i ne krije da su uradili svoje takozvano istraživanje, tačnije reportažu ucenjivačkog tipa po navođenju fonda, koji finansira NATO i Stejt department“, istakla je Simonjanova.

    Ona je naglasila da je Si-En-En zapravo prisilio Fejbuk da udalji korisničke naloge.

    „Fejsbuk se toliko uplašio jer ga ponovo optužuju da pomaže Rusima u njihovoj umešanosti i ubijanju demokratije u SAD, pa je bez razmišljanja izbrisao nalog koji je imao četiri miliona pratilaca. Taj video je imao 2,5 milijarde pregleda na Fejbuku. Fejsbuk nije imao niti ima bilo kakve pritužbe na video i sadržaj koji je objavio kanal, ali je Si-En-En nazvao i rekao: ’Kako vi dozvoljavate tim Rusima da komuniciraju sa našim stanovništvom?‘, pa je Fejsbuk prosto obrisao ovaj nalog“, dodala je ona.

    Glavna urednica RT-a je istakla da će „u budućnosti biti samo gore“.

    „Niko ne pokušava da veruje u slobodu niti čak da govori o bilo kakvoj slobodi, to je već otvorena geopolitička konfrontacija u kojoj se naše medijske platforme koriste kao oružje. Ne znam da li su stvoreni u te svrhe, ali činjenica je da se to sada dešava“, zaključila je Simonjanova.

    Društvena mreža „Fejsbuk“ blokirala je stranice četiri nezavisna projekta Mafik medije – nezavisne novinarske grupe koja je u delimičnom vlasništvu „Raptlija“. Projekat objavljuje video-materijale o istoriji, svakodnevnim događajima, društvenim problemima. Fejbuk nije obavestio projekte o blokiranju niti su otkrili razlog takve odluke. Nalozi su blokirani nekoliko sati nakon što je Si-En-En objavio materijal koji „razotkriva“ vezu tih projekata sa televizijom RT, a počeli su da pripremaju izveštaj nakon što su dobili informaciju od analitičkog centra „Džerman maršal fond“.

    „Džerman maršal fond“ je američka neprofitna organizacija koju finansira SAD, Ministarstvo spoljnih poslova Nemačke, NATO, američke vojne korporacije SAD i druge organizacije, a u Rusiji je priznata kao „nepoželjna organizacija“.

    Tagovi:
    Margarita Simonjan, SAD, Rusija
    Standardi zajedniceDiskusija
    Komentariši preko Facebook nalogaKomentariši preko Sputnik naloga