08:17 12 Jul 2020
Slušajte Sputnik
    Rusija
    Preuzmite kraći link
    Piše
    22111
    Pratite nas

    U slučaju da se u delo sprovede izveštaj analitičkog centra „Evropske vrednosti“, u kojem se evropsko društvo poziva da televiziju RT i agenciju Sputnjik prestane da smatra predstavnicima „slobodnih medija“, to bi bio dokaz da u Evropi sloboda govora, kao takva, ne postoji, smatraju analitičari.

    U izveštaju pod nazivom „Strategija za posmatranje Kremlja i preventivu od neprijateljskog ruskog mešanja“ (Kremlin Watch Strategy for Countering Hostile Russian Interference) preporučuje se i da se blokira pristup novinarima tih medijskih kuća konferencijama za štampu, kao i da se obustavilegitimizacija ruskih instrumenata za širenje dezinformacija putem medijskih platformi“.

    Osim toga, u izveštaju stoji i da televizija RT i agencija Sputnjik, kao i pojedine druge ruske državne televizije, nisu medijske organizacije, već se „samo tako predstavljaju“.

    Sekretar Saveza novinara Rusije Roman Serebrjani za Sputnjik kaže da se taj izveštaj u potpunosti kosi sa svim evropskim vrednostima po pitanju medija, a to su sloboda govora, mogućnost dobijanja informacije i pristup njima, kao i mogućnost da javnost čuje alternativnu tačku gledišta.

    Pored toga, kako tvrdi, osnovni principi medijskih sloboda nalažu i da bi javnost trebalo samostalno da odlučuje koje će medije slušati i pratiti.

    Gde su sada te evropske slobode govora?

    „Ovo što se poručuje u izveštaju je pokušaj da se Rusija natera da preduzme određene recipročne mere prema evropskim medijima, što ne ide u prilog ni izgradnji civilizovanih odnosa sa medijima, ni građanima koji žele da imaju pristup objektivnim informacijama“, ističe Serebrjani.

    U izveštaju se navodi i da bi te mere predstavljale jasan signal svim novinarima da je „rad za ruske vlasti ’put u jednom smeru‘, ali i evropskim činovnicima da niko ne bi trebalo da legitimizuje te organizacije i da pristaje na intervjue sa njima“.

    Takođe je objavljen i spisak od 2.327 javnih i ličnosti iz sveta politike i kulture iz zapadnih zemalja, koje su u nekom trenutku gostovale na televiziji RT, a između ostalih navedeni su i predsednik SAD Donald Tramp i premijer Velike Britanije Boris Džonson.

    „Ovakvi izveštaji, po svemu sudeći, postali su trend na Zapadu“, ocenjuje Serebrjani i dodaje da je spisak, na kojem se nalaze ljudi koji su davali intervjue za televiziju RT, u najmanju ruku neprimeran, čak i pomalo smešan, uzimajući u obzir da se na njemu našao čak i Boris Džonson, koji je toliko kritički nastrojen prema Rusiji.

    Margarita Simonjan: Učini nešto glupo, doživi neuspeh, pa ponovi

    Povodom ovog izveštaja oglasila se i glavna urednica agencije MIA Rusija sevodnja Margarita Simonjan, koja je rekla da organizacija „Evropske vrednosti“ već duži niz godina dobija sredstva od Ministarstva inostranih poslova Velike Britanije i Ambasade SAD u Pragu, te da su iz tog analitičkog centra u više navrata stizale kritike upućene gostima ruske televizije RT.

    „Štagod oni pisali, svedoci smo da se ništa tim povodom nije dogodilo. Učini nešto glupo, doživi neuspeh, pa ponovi to isto“, prokomentarisala je ona na Telegramu.

    Podsećanja radi, spisak od 2.327 američkih, britanskih i evropskih političara, koji su u nekom trenutku gostovali ili dali intervju RT-u, prvi put je objavljen još 2017. godine u izveštaju pod nazivom „Kremljska platforma za korisne idiote na Zapadu“ sa ciljem da se skrene pažnja javnosti na te političare koji „lično daju kredibilitet i autoritet toj ruskoj televiziji“.

    Inače, analitički centar „Evropske vrednosti“ osnovan je u Češkoj 2005. godine, a kako tvrde predstavnici te organizacije, njen glavni cilj je da se „zaštite vrednosti liberalne demokratije“.

    Tagovi:
    Sputnjik, RT, mediji, sloboda govora, Zapad
    Standardi zajedniceDiskusija
    Komentariši preko Sputnik nalogaKomentariši preko Facebook naloga